Hoe kan ik mijn simpel abonnement vroegtijdig opzeggen?

Ik heb mijn abonnement bij Simpel nu een jaar en in dat jaar heb ik erg veel klachten gehad. Vooral met mijn internet die het eigenlijk nooit doet. Ik heb hierover vaak contact opgenomen met Simpel maar volgens hun moest alles het gewoon doen. Ik ben er nu wel klaar mee en ik wil mijn abonnement nu opzeggen en niet nog een jaar hier aan vast zitten, want ik heb een tweejarig contract... Hoe moet ik dit regelen? Ik heb al gebeld hierover en een klachtbrief geschreven. Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.5K

Antwoorden (2)

Je kan het contract bij Simpel eventueel afkopen. Dit kun je doen via de klantenservice waardoor je een voorstel krijgt hoeveel het gaat kosten.

Echter kun je dan niet je telefoonnummer meenemen naar een andere provider.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als de vraagsteller bij een andere provider een overstap met nummerbehoud aanvraagt wordt eerst het nummerbehoud (de portering) uitgevoerd en dan de opzegging bij in dit geval Simpel. Dan zal er in de regel wel een afkoopsom in rekening gebracht worden, maar als vraagsteller dat op die volgorde zou doen staat het een het ander niet in de weg. Als vraagsteller daarentegen tegen Simpel zegt ik wil koste wat het kost opzeggen, dan is het nummer niet meer beschikbaar voor portering als Simpel dat verzoek inderdaad uitvoert.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Had zelf een tijd terug de vraag van Hi naar T-mobile, om vroegtijdig op te zeggen, maar dan was de voorwaarde van Hi dat mijn nummer niet geporteerd kon worden, dus zag ik daar vanaf...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat mogen ze normaal gesproken niet doen. Kosten mogen ze natuurlijk wel in rekening brengen, een portering tegenhouden niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat weet ik dus niet, dit is mijn eigen ervaring ermee, vandaar ook verwerkt in mijn antwoord ;)
En hoe doe je dat vroegtijdig opzeggen en wat zijn de kosten dan die je kwijt bent voor afkopen?? Ik wil er ook erg graag vanaf..