Welke providers hebben nog abonnementen op de ouderwetse methode?

Binnenkort moet ik mijn telefoonabonnement verlengen, maar momenteel heb ik Hi. Hi heeft sinds dit jaar Telefoonlease ingevoerd en de klantenservice heeft mij bericht dat dat de enige wijze is die zij aanbieden wanneer je een nieuwe telefoon wilt. Ik ben erg tegen het feit dat ik wel betaal, maar het geen eigendom van mij word. Dus ik ben in de oriëntatie naar providers die gewoon de ouderwetse methode hanteren: een abonnement met een nieuwe telefoon, die je mag houden en evt. wat moet bijbetalen op je telefoon.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Wel toestellease: Hi, KPN en Telfort
Geen toestellease: Tele2, T-mobile en Vodafone
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik zou voor alle vrijheid gaan en gewoon een telefoon los kopen en dan daarbij een sim only abonnement. Is uiteindelijk nog goedkoper ook!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ELK "gratis" of "bijna gratis" toestel is een telefoon op afbetaling ,met welk abonnement of welke lease-constructie dan ook. Het is ALTIJD een verkapte lening en DUS te duurder dan gewoon een toestel kopen en daar alleen een sim-only abonnement of prepaid op nemen.

Dat LIJKT misschien duur, een toestel kopen (al is er in elke prijsklasse wel wat te vinden), maar als je dat je niet kunt veroorloven, is een te dure telefoon op afbetaling ZEKER te duur.

De meeste supermarkten verkopen voordelige sim-only-pakketten, evenals zaken als bijvoorbeeld de Hema. Echte telefoonproviders zijn er toch primair op uit je een te duur toestel aan te smeren met de suggestie dat het een koopje is. Persoonlijk ben ik eg tevreden met Alditalk, maar ik weet zo niet of die in Nederland ook het voordeligst is. Hangt ook af van wat je er mee wilt doen. (Ik wil alleen maar incidenteel bereikbaar zijn, dus het mag vrijwel niks kosten).

Heel verstandig van je trouwens, om niet in een dergelijke 'lease-constructie' te trappen. Het zal een nieuwe vorm zijn die de verkopers van toestellen wat meer rechten/zekerheid geeft dan het 'abonnement voor twee jaar inclusief telefoon'. Zo is mensen tenminste duidelijk dat de telefoon (nog lang) niet van hen is voor die twee jaar voorbij zijn.....Bovendien verplichten ze je zo ook min of meer elke zoveel jaar een nieuwe te "leasen".

Toegevoegd na 56 seconden:
Op de site uit de link kun je uitzoeken welke provider uiteindelijk het beste bij jou belgedrag past.