Ik wil van mijn 2 jarige mobiele abonnement af na 1 jaar. Kan dat?

Ik heb vorig jaar een 2 jarig bel+sms+internet-contract afgesloten bij Vodafone. Het eerste jaar betaal ik per maand de helft van de abonnementskosten en het laatste jaar de volle prijs van de abonnementskosten per maand. Vanaf 1 juni 2011 gaat het tweede jaar in.

Nou merk ik dat mijn aantal belminuten/aantal sms'jes wel heel snel op gaan, terwijl ik de sms-verdubbelaar vanaf begin al heb ingesteld via de BloX. Ik merk dat ik er niet echt mijn voordeel uithaal. En bel/sms dus meestal over mijn bundel heen.

Ik wil dit contract beeindigen. Kan dat? Ik had me namelijk laten vertellen dat als je regelmatig boven je bundel zit, het contract beeindigd kan worden. Dus in mijn geval zou ik het laatste jaar niet hoeven te betalen aan abonnementskosten, omdat ik in het eerste jaar regelmatig boven mijn bundel zat.

Toegevoegd na 7 uur:
Oh, het gaat trouwens om een SIM Only-abonnement.. :)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5K

Het beste antwoord

Ik wilde ook van mijn mobiele telefoon contract af, ik ben bij ze langsgeweest en mij is verteld dat ik er alleen vanaf kan als ik mijn contract afkoop. Wat inhoud dat ik in 1x mijn maandelijkse kosten voor de rest van mijn contract moest betalen, om het te verduidelijken, ik heb nog een half jaar te gaan en betaal 30€ per maand, ik moet, als ik ervan af wil 6x30=180€ betalen om ervan af te zijn, maar dan krijg ik niet de belminuten en dergelijke mee, voor mij niet de moeite waard.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Welk mobiel heb je want als je je contract beëindigd moet je het mobieltje helemaal betalen. En je kan niet zomaar van een contract afkomen. Je kan er alleen van afkomen als je ontevreden bent over hun service en kosten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je zult waarschijnlijk wel extra kosten moeten betalen waarvan oa mobieltje
je kunt wel zonder kosten je abonnement aanpassen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat je over je bundel heen gaat, is voor de provider geen reden om je contract te beëindigen (waarom ook?), maar wellicht kun je wel bij die provider naar een ander abonnement wisselen. Vroegtijdig opzeggen van je abonnement kost je meestal een 'boete' in de vorm van de resterende contracttijd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zou ook een duurder abonnement kunnen nemen? Het is maar afhankelijk wat je wilt na dit abonnement.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb zelf eerst een LG Cookie KP500 Gehad en toen de iPhone 4 bij Vodafone uitkwam, heb ik gebeld naar de klantenservice en ze zeiden dat ik het abonnement zonder moeite om kon zetten, ik hoefde ook niks extra´s te betalen, niks...

Maar dit komt denk ik omdat een iPhone abonnement fors duurder is dan een ´gewoon´ abonnement van rond de 16 euro per maand.

Het iPhone abbo kost namelijk 29,50 euro per maand.
Daar verdient Vodafone flink aan.

Dus: het ligt er maar aan wat je neemt.

Het zal meer moeite zijn als je van een duurder naar een goedkoper abbo wilt gaan, dit is alleen mogelijk wanneer je de abboprijs van het komende jaar wat je nog zou moeten helemaal betaald aan je provider.

Zonde van het geld lijkt me, toch?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In tegendeel. Vodafone loves you. Boven de bundel bellen is de no.1 moneymaker voor providers. 3X de normale tarieven. Pure diefstal!

Oplossing; Abo nu opzeggen. Dat moet 'uiterlijk' 3 maanden voor beëindiging van contract, maar nergens staat dat dit niet eerder mag. Wel even in agenda noteren dat je rond off beëindiging een nw contract moet afsluiten of prepay abo ivm nummerbehoud

Hoog SMS gebruik? Hebben je relaties geen smartphone? SMS zo 2008, we twitteren en pingen toch? Waarom anders internet op je telefoon?

Je bent een rund als je Vodafone je centen gunt. Verhoog evt je bundel en zorg ervoor dat je binnen je bundel blijft.

Dus abo opzeggen en bundel abo verhogen, overstappen op twitteren en pingen en NIET buiten/boven je bundel bellen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee waarschijnlijk niet je hebt een contract getekend van een 2 jarige abonnement dat zul je moeilijk kunnen veranderen.