mobiele telefoon abonnement afgelopen wat dan met je mobiel?

Als je een mobiele telefoon koopt met abonnement en het abonnement is verlopen, moet je telefoon het dan nog met het zelfde simkaartje? moet je een ander simkaartje kopen? of blijft deze het gewoon doen en heb je gewoon geen abonnement meer ?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Je kunt het beste even bellen met je provider. Het kan namelijk zijn dat als je zelf geen actie onderneemt, je abonnement stilzwijgend doorloopt. Mijn abonnement liep ook af, ik heb gebeld en ze hebben mijn sim nu omgezet in een prepaid.. Ik heb dus nog hetzelfde nummer en kan gebeld worden (en zelf bellen als je een telefoonkaart koopt), en kan even op mijn gemak bekijken wat ik nu wil gaan doen (nieuw abonnement, sim only etc.)

je kan je abonnement verlengen met een nieuwe betaling www.kpn.nl www.vodafone.nl www.simonly.nl www.telfort.nl om je een beetje te helpen

Een abonnement wordt meestal stilzwijgend verlengd voor weer een jaar. Je moet het abonnement dus wel op tijd opzeggen. Als je dat doet is de telefoon voor jou en de simkaart ook je kunt alleen niet meer bellen

Als je niets doet wordt je abonnement doorgaans onder dezelfde condities verlengd. Dus even duur en evenveel belminuten. Wel kan je na afloop van je contractperiode per maand opzeggen. Verlengen van je abonnement (met 1 of 2 jaar) is alleen interessant als je kunt overstappen op een goedkoper of gunstiger abonnement óf wanneer je een nieuw toestel wilt (deze krijg je dan met veel korting). Als je een nieuw toestel neemt bij een abonnement, geeft de provider daar vaak flink korting op. In ruil daarvoor moet je je weer voor 1 of 2 jaar aan hun binden. Pas daarna kan je zonder kosten van ze af.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100