Is het mogelijk om de sim van mijn gsm abonnement die bij mijn telefoon hoort, in een andere simlockvrije gsm te gebruiken?

Ik heb een mobiel abonnement van vodafone, waar ik een gratis mobiel bij heb gekregen. Tot oktober volgend jaar loopt dit abonnement, ik wil hiervan af. Door mijn abonnement op te zeggen, moet ik doorbetalen tot oktober, dit wil ik natuurlijk niet. Dus ik dacht, dat als ik een simlockvrije telefoon koop, dat ik daar dan mijn sim in doe. Is dit mogelijk, of is mijn sim zo afgesteld, dat hij het alleen doet bij die telefoon die erbij hoort? Ik hoor graag van jullie.. alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Het korte antwoord is Nee!

Het lange antwoord is ook nee maar zal wat specifieker zijn!

Je abonnement zit op het telefoonnummer dat correspondeert met je sim-kaart, mocht je dus je telefoon en simkaart kwijt zijn of weggooien, moet je nog steeds je abonnemtskosten bepalen. Deze kosten zijn vastgesteld en ondertekent in je contract! Een deel van je vaste maandlasten is de afbetaling van je telefoon andere deel is inkoop van belminuten. Hoe dit allemaal precies zit maakt niet heel veel uit maar als je minder wil gaan betalen zou je wel 2 dingen kunnen doen;
1. Naar de vodafone winkel gaan en aangeven dat je lagere maandlasten wil en kijken of ze je een trapje naar beneden willen laten gaan, dit is halverwege de looptijd van je contract mogelijk behalve als je een 1ste jaarskorting hebt gehad dan is het namelijk pas halverwege het 2de jaar mogelijk!
Of optie 2. Vragen of je je contract af kan kopen dit is vaak alleen de goedkoopste optie als je het land uitgaat, anders heb je toch een ander abonnement nodig.

Als laatste nog een tip veel mensen kiezen voor een 2 jarig contract aangezien hierbij gouden beloften krijgen, doe dit alleen als je goede ervaringen hebt met de provider! Simlock vrij toestel met prepaid kaarten geven je uiteindelijk het meest vrijheid helemaal nu je online kan opwaarderen!

Maar je sim kan absoluut in een simlockvrij toestel kopieer dan goed alle instellingen (sms mms en internet) je schiet er alleen financieel niks mee op sterker nog je geeft alleen maar meer geld uit!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Het verplaatsen van de sim beeindigt je overeenkomst met Vodafone niet. Dus je blijft doorbetalen en hebt bovendien de kosten voor de aanschaf voor de simlockvrije telefoon.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar los je niets mee op je krijgt toch gewoon een rekening voor het bellen. Dus ik begrijp niet zo goed wat je nu met die actie wil bereiken
13 jaar geleden
Je kunt je sim-kaart gewoon in een sim-lock vrije mobiel gebruiken. Je abonnement is gekoppeld aan de SIM-kaart. Zorg wel dat je al je contacten kopieert naar je sim-kaart; die wil je niet kwijt.