Waarom rijdt de Tour de France nooit aan de Spaanse kant van de Pyreneen?

Of door Andorra, dat ligt ook mooi centraal.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (3)

Steden moeten betalen, om de tour op bezoek te krijgen. Er moet dus geinvesteerd worden. Vaak wordt dit gedaan uit oogpunt van naamsbekendheid vergroten en toeristen trekken.

Spanje heeft al een eigen grote ronde; de vuelta. Voor Spanjaarden is het veel interessanter, om de Vuelta op bezoek te krijgen. Blijft dan een spaans onderonsje, die toch ook voor een boel aandacht zorgt.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Je veronderstelling is niet waar. In 1992 is de Tour de France zelfs gestart in Spanje. En vorig jaar ging de tour nog door zowel Spanje als Andorra.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De temperatuur waar je dan in moet rijden heeft er misschien mee te maken.