Van de kleur van de krant die begon met het organiseren van de Giro d'Italia: "Gazetta della Sport". Die krant wordt uitgebracht op roze papier, vandaar dat de leiderstrui in de Giro ook roze is.

Toegevoegd na 2 minuten:
Even als toevoeging een plaatje van de roze krant
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Omdat de winnaar een roze trui aan mag, daar draait het drie weken lang om!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar waaróm een roze trui en geen geel, groen, blauw enz.
volgens mij komt die kleur van een bekend sportblad van italië
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja klopt kwam alleen niet op die naam hihi
de winnaar mag de roze trui aan