Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan een wielrenner ook geflitst worden?

Als een wielrenner ergens aan het trainen is of een wedstrijd heeft waar je niet harder mag dan 50 kilometer per uur en hij komt voorbij met 60 kilometer per uur. Kan hij/zij dan geflitst worden.
P.S. Het gaat niet om de vraag of hij/zij dan een bekeuring kan krijgen maar of hij/zij wordt geflitst bij een flitspaal.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.4K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En wat was het antwoord?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik heb de foto niet meer, maar er heeft op internet een jaar of 8 geleden een flitspaalopname gecirculeerd waarop een eend vlak voorlangs een flitspaal vliegt.
Het apparaat reageerde, en de foto liet de relevante gegevens van de opname zien.
Snelheid van de camera: 0 km.
Datum. Tijdstip.
Snelheid van de eend: 56 km. per uur. Geflitst!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt, zie:
http://www.gva.be/archief/guid/eend-geflitst-in-duitsland.aspx?artikel=7b3313c3-071a-4cc2-a415-7aa46c0d52f2 en de foto:
http://www.flitsflits.nl/plaatjes/snelle-kwek.jpg
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hee, bedankt, leuk hem weer terug te hebben. De foto blijft tijdloos grappig...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
klopt, maar ik vind de beschrijving van het artikel in de link erboven ook grandioos, vooral: "De ongelakte eend".

Andere antwoorden (5)

ik denk het wel, alleen hij zou geen bekeuring krijgen, omdat het toch niet te achterhalen is wie het is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja het kan kijk maaar eens naar dit filmpje
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deze foto zegt niks - er kan best een auto buiten beeld rijden.
Ja, die wordt geflitst!
(En ik ken ook twee wielrenners die ooit een bekeuring hebben gekregen omdat ze harder dan 40 km/u op een fietspad reden!)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Fietsers kunnen zeker geflitst worden, maar ik heb het idee dat ze het met fietsers gewoon door de vingers zagen.
Ik train zomers vaak op de racefiets op een weg waar de maximum snelheid op een bepaald stuk op 30 km/u ligt.
Daar willen nog wel eens agenten staan met zo'n laser apparaat. Ik kwam er aan fietsen met 40 km/u en meneer agent liet me gewoon doorfietsen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding