Zijn squats goed voor wielrenners?

Hallo,

las dat het doen van squats goed is voor wielrenners. Klopt dit? En zo ja hoe (vaak) moet je dit doen wil het resultaat hebben?
Daarnaast heb ik gelezen dat je een vollere ronde kont krijgt van squats. Als man hoef ik niet per se een hele volle (uitstekende) kont te hebben ;) of valt dit wel mee?

Gr. Ludo

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
3.5K

Het beste antwoord

Ja dit is goed voor wielrenners, alleen voor hoe vaak is geen eenduidig antwoord. Wat als wielrenner is je doelstelling? wil je goed kunnen sprinten dan zijn explosieve squats met de bijbehorende herhalingen een uitkomst. Wil je lang tempo kunnen fietsen of klimmen dan zul je eerder moeten trainen op krachtuithoudingsvermogen. Hier hoort weer een andere manier van trainen bij.

Van Squats krijg je inderdaad een wat vollere kont, ook als man. Overigens hangt de mate waarin dit gebeurt weer af van voeding en de manier van trainen. Zo zie je dat sprinters over het algemeen veel meer spiermassa dragen tegenover iemand die goed is in de bergen.

Als je de oefening van de squat goed bekijkt zie je dat deze bijna gelijk is aan wat je doet tijdens het trappen op de fiets.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Squats is inderdaad goed voor wielrenners, dit is erg goed voor je beenspieren. Het beste is dan om een schema te volgen zodat je elke keer een uitdaging hebt, zo kun je het beste trainen. Op die schema staat dan op welke dag je wel moet trainen en welke niet en hoe lang en vaak. Je kan veel schema's vinden op het internet door 'sportschema squats' in te typen in de zoekbalk. En die vollere kont valt wel mee ;-) je lichaam wordt wat gespierder waaronder ook je kont, maar een hele volle kont dat veel dikker is dan de rest van je lichaam dat gebeurt niet zo snel.