Wat is de gemiddelde snelheid van een wielrenner tijdens de Tour de France?

Toegevoegd na 39 seconden:
Wat is de gemiddelde snelheid van een wielrenner tijdens de Tour de France?

Toegevoegd na 23 minuten:
Ik bedoel de gemiddelde snelheid tijdens een afdaling niet een etappe.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
11K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Is natuurlijk niet te zeggen. Zoals 'fremar' al zegt is dat volledig afhankelijk van het soort afdaling.

Antwoorden (1)

De snelste tour de France ging in een gemiddelde snelheid van bijna 42 km/u gemiddeld. Dit lijkt misschien mee te vallen, maar als je weet dat de renners dit gemiddelde halen door in 20 dagen tussen de 3400 en 3600 km te fietsen, dan begrijp je dat dit een geweldige gemiddelde snelheid is.

Toegevoegd na 35 minuten:
Berg af weet ik niet juist,las wel ergens dat er al eens max 110km/h bergaf gereden werd,maar een gemiddelde zal veel lager liggen,ook afhankelijk van welk type afdaling.