Wat is het stijgingspercentage bij valsplat?

Tussen welke stijgingspercentages moet de weg dan lopen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.6K

Het beste antwoord

Daar is geen percentage aan te koppelen, het is gewoon gezichtsbedrog door de omliggende omgeving.
Laatst op vakantie nog, bleek iets van 4-5% omhoog te zijn, ik merkte het alleen aan de auto die moeite had, want het leek gewoon recht.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Eens met de vorige spreker: het is gezichtsbedrog, want je dénkt dat de weg vlak is terwijl dat niet zo is en voelt. Wielrenners hebben dit vaak bij een stijging van 1-2%. Maar in bepaalde omstandigheden (woestijn, bergen) kun je zelfs een vals plat hebben van 4%! Bronnen:
- http://www.bikeforums.net/showthread.php/200834-definition-of-quot-false-flat-quot