Wie is de kopman van argos in de tour 2013

Dit jaar in de tour wie is de kopman van argos kittel of degenkolb

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (3)

John Degenkolb
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kittel:

De Nederlanders WorldTour-formatie Argos-Shimano heeft de definitieve selectie voor de Tour de France 2013 bekend gemaakt. De ploeg deed dit tijdens een persconferentie in Rotterdam. Marcel Kittel zal aantreden als kopman en met de sprinterselite strijden voor dagzeges.

Kittel zal in zijn sprints hulp krijgen van onder andere zijn rappe landgenoot John Degenkolb. Daarnaast zijn Koen de Kort, en Tom Veelers als vaste lead-out, onderdeel van de sprinttrein.

Selectie Argos-Shimano Tour de France 2013:
Marcel Kittel, John Degenkolb,Tom Veelers, Koen de Kort, Tom Dumoulin, Albert Timmer, Simon Geschke, Roy Curvers, Johannes Fröhlinger
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Voor de start van de Tour worden alle teams ingedeeld en krijgen ze de rugnummers. Het rugnummer dat eindigt op 1, is de officiele kopman van het team.
Voor Argos zal John Degenkolb uitkomen met het rugnummer 191, wat wil zeggen dat hij de kopman is.
Het is ook een voor de hand liggende beslissing, omdat Marcel Kittel eigenlijk nog nooit een grote ronde heeft uitgereden. In kleine koersen wil hij nog wel eens een keertje winnen, maar daar is ook alles mee gezegd. Drie weken Tour is voor hem te veel en hoogst waarschijnlijk is hij voor het einde van de eerste week al naar huis toe. John Degenkolb is een meer complete renner en daarnaast ook nog eens succesvoller dan Kittel. De keuze was dus niet moeilijk voor het team Argos. Degenkolb bied meer garanties en ik durf er om te wedden dat hij minstens 1 etappe gaat winnen.

Toegevoegd na 4 minuten:
Sommige kranten en websites schrijven wel dat Kittel kopman zal zijn, maar hij heeft niet het eerste rugnummer van het team gekregen. In principe zijn Kittel en Degenkolb 2 goeie sprinters, maar Degenkolb heeft zich veel beter bewezen in de laatste 2 jaar tijdens de belangrijkste wedstrijden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hahaha... geef ik de juiste uitleg, en wie wint er uitgerekend de eerste etappe? Hahaha... Marcel Kittel.
Maar toch is Degenkolb nog steeds de kopman op papier.