waarom mogen wielrenners in de tour alle afval gewoon op de weg gooien? ik vind dat een verkeert voorbeeld voor iedereen die dat ziet.

zou het niet veel beter zijn als ze het afval van al die papiertjes en drinkflessen gewoon bij zich houden tot het eind van de etappe.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.6K

Het beste antwoord

De renners is opgedragen alleen iets weg te gooien in de buurt van mensen die aan de weg staan te kijken.
Die pakken het dan op, dan hebben ze een 'souvenier'.'
"Kijk, een bidon waar (naam wielrenner) uit dronk"
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Precies. Dat wordt druk verzameld.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat klopt misschien wel, maar ze zijn wel strafbaar..en dat tijdens een sport? Best apart toch?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ytje: hoe zie je dat voor je al die drinkflessen bij zich houden tot het eind van de etappe? Weet je hoeveel ze drinken onderweg?
De kans dat er dan een bidon uit een achterzak valt, waardoor een renner die erachter rijdt er over valt en zo een massa-valpartij veroorzaakt is dan ook vele malen groter. Ritsuka: +
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Helemaal mee eens +1... Alleen kunnen ze die papiertjes van repen e.d. best even bij zich houden en later in de ploegleidersauto afgeven, daar komen ze vaak genoeg langs, als ze bv. weer bidons gaan ophalen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En de renners dan die nooit "bidons gaan ophalen"?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Iedereen gaat per dag wel een paar keer langs. Of voor een bidon, of voor advies of gewoon om wat te zeiken (bv. Geesink).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee hoor, er zijn er ook die de bidons voor de anderen halen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het boeit mij niet hoe zij dat op moeten lossen, het gaat mij erom dat het volgens mij niet mag.

Andere antwoorden (1)

Deze week nog op de tv .
De bidons van de rabobank zijn in ieder geval biolochisch afbreekbaar .
En alles bij zich houden is bijna onmogelijk .
Dan hebben zij helemaal geen plaats voor hun volle bidons die zij telkens krijgen .
En het meeste wordt wel door verzamelaars meegenomen .