Ik keek een keertje tv en toen zag ik een jongen op zijn eigen racefiets binnen fietsen. Hoe heet zo iets (zie uitleg)?

Hij fietste op een normale racefiets maar onder die racefiets zaten een soort van banden die meedraaiden waardoor hij niet vooruit kwam hoe heet zo iets?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (4)

Een rollerbank. Zie link voor een voorbeeld!
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een rollerbank is toch zo'n ding waar ze brommers op zetten voor de snelheid?
bamibal
12 jaar geleden
Klopt, dat heet ook een rollerbank.
IK denk dat je een zogenaamde roltrainer bedoeld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijns inziens heb je een zogenaamde FIETSTRAINER gezien. Want binnen het cyclisme is de tijd van de oude rollerbanken inmiddels volledig voorbij. Deze FIETSTRAINER (zie foto) is geschikt voor zowel het opwarmen als voor het nabootsen van bepaalde trainingen. En dit apparaat is bijzonder eenvoudig in gebruik en ... ook belangrijk ... praktisch om mee te nemen.

Verdere technische informatie (een voorbeeld voor de beeldvorming) over de Tacx Booster fietstrainer T2500. Geef jezelf een boost met de Tacx Booster fietstrainer. Deze nieuwe fietstrainer is stoer van uitstraling en gevoel en levert pure kracht. Dankzij de magneetrem, die nóg krachtiger is dan die van de Satori, genereert de Tacx Booster een zeer hoog vermogen bij een lage snelheid. De Tacx Booster T2500 is makkelijk te monteren en ook veilig, omdat de rem is ingebouwd en de renner dus niet meer in contact kan komen met het hete vliegwiel. De Tacx Booster T2500 is de nieuwe nummer 1 fietstrainer van de profs voor hun warming-up en trainingen. Maar de Booster is er natuurlijk ook voor alle andere mensen die graag 'Tacxen'. De absolute topper onder de fietstrainers, voor iedereen. De Booster wordt geleverd inclusief Skyliner voorwielsteun. De Tacx Booster heeft een ingebouwde rem met vliegwiel. Deze magneetrem met acht permanent magneten vormt het krachtigste remsysteem van alle Tacx fietstrainers. Ten opzichte van de vertrouwde en ook al zeer krachtige Satori genereert de Booster bijvoorbeeld nog meer vermogen bij een snelheid van 25 kilometer per uur en stand 10 van de stuurschakelaar. De Booster is pure kracht. ‘‘We komen met de Tacx Booster T2500 om koploper te blijven op het gebied van fietstrainers en ook hier Tacx’ innovatieve kracht te laten zien’’, zegt Henk Remijnsen namens Tacx. ‘‘We hebben nu de krachtigste remunit voor een fietstrainer.’’ Deze Tacx booster Bundelaanbieding bevat naast de trainer ook een Tacx trainingsband. U heeft de keuze uit een MTB trainingsband (T1395) of een Race trainingsband (T1390). Trainerband Race T1390 Trainerband MTB T1395 Speciaal ontwikkeld voor het rijden op de hometrainer. De rubber compound minimaliseert oververhitting, slippen en slijtage. De Tacx trainerband is geruislozer dan gewone fietsbanden. Niet geschikt voor buitenfietsen. Maten: Race 23-622 (700x23c) en MTB 26x1.25.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarschijnlijk bedoel je een rollerbank.