Ervaring met racefiets van koopgoedkoop.nl?

Is er iemand die ervaring heeft met de racefietsen van koopgoedkoop.nl? zijn dit een fietsen die een beetje te doen zijn, en niet meteen uit elkaar vallen?

Ik ben namelijk op zoek naar een starters racefiets, ik ben 16 jaar en vind het leuk om gewoon buiten stukken te gaan fietsen, wat langere afstanden en ik hou niet van langzaam/rustig rijden....zijn dit een beetje goede fietsen?

Ik weet dat ik voor dat geld (179 euro) niet de top kan verwachten....maar is dit goed genoeg als instap model??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (2)

Ook hier geldt: goedkoop is meestal duurkoop... Als je de ervaringen leest op het forum van Tros Radar met deze website, dan kun je beter nog een jaartje doorsparen en dan een iets duurdere fiets kopen. Ik denk dat je hier spijt van krijgt.

Misschien wordt de fiets keurig afgeleverd, maar zodra er iets stuk is of gaat, hoef je van deze webwinkel niets te verwachten.
12 jaar geleden
Ik denk van wel, een racefiets heeft veel onderhoud en afstellen nodig, vandaar dat de mijne meestal binnen blijft. Als je hem goed bijhoudt dan zul je er lang genoeg plezier aan beleven. Een serieuze racefiets is een stuk duurder en wordt meestal uit onderdelen samengesteld. Alleen het frame kost dan al het dubbele van zo een goedkope racefiets. Als je dan het frame, de groep (derailleur etc) wielen, voorvork, stuur, zadel , zadelpen etc ook nog rekent loopt het snel op. Zolang je geen wedstrijden gaat rijden is dat dus niet aan te bevelen.

De fiets van koop goedkoop kun je met een gerust hart kopen, je kunt zien of het fietsen je op termijn ook nog bevalt en of je het veel doet. Later kun je dan altijd nog iets echt goeds kopen, maar ook als je een serieuze fiets hebt zul je het onderhoud moeten plegen. Als er wat kapot gaat koop je gewoon een vervangend onderdeel bij de fietsenmaker. Qua snelheid maakt het ook niet zoveel uit, met een een versnelling fiets ga je misschien 10 - 15 % langzamer dan met een racefiets. Een heel goede racefiets zou door het strakkere frame misschien maar een paar procent sneller gaan.

Onderhoud kun je doen door altijd je fiets af te spoelen, lauw water met een drupje zeep, spuitbusje met siliconen voor de derailleur ketting en tandwielen, kabels een beetje vet houden etc. Het is makkelijk sleutelen aan een racefiets en het kost allemaal niet zoveel tijd op een dagje fietsen. Om naar je school of werk te rijden zijn fietsen met open ketting niet geschikt vind ik.