De gele trui drager is degene die op dat moment de beste tijd heeft. Léon Le Calvez (FRA). Deze was Race leider na de 3e rit, en droeg dus de gele trui gedurende de 4e rit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bron is onduidelijk, maar aangezien er bij de 1e etappe een race leider stond, neem ik aan dat deze dus aan het eind van die etappe race leider was. Vandaar dat ik op de "3e" race leider kwam. Lijkt mij goed.
Dit lijkt niet goed geregistreerd te zijn. Gezien de grote tijdverschillen die zich destijds tijdens etappes voordeden is het moeilijk te zeggen wie er werkelijk in het geel reed in die 4e etappe.

Wel kan ik het zoekveld voor jer terugbrengen naar drie:

1e Etappe Parijs - Caen: Alfred Hamerlinck (Bel)
2e Etappe Caen - Dinan: Max Bulla (Oos)
3e Etappe Dinan - Brest: Fabio Battesini (Ita)

Als de eerste etappe een proloog zou zijn geweest was de kans groter dat Hamelinck de leiderstrui gedragen zou hebben, maar dat is in dit geval niet zo.

Een sluitend antwoord op je vraag kan ik je nu dus niet geven.