Wat is de gemiddelde snelheid van een recreatieve wielrenner?

Probeer ik ze op mn mountainbike'je mooi in te halen :)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
9.4K

Antwoorden (4)

Dat zal zo'n 25 a 26 km per uur zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
paulus811
12 jaar geleden
das echt te laag moolkeesje, dat lijkt meer op de snelheid van een postbode.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, dat is wel ongeveer het gemiddelde van een recreatieve wielrenner (die in zijn eentje of met zijn tweeën fietst, recreatieve wielrenners in clubverband zitten doorgaans rond de 30-33). (soms zou ik willen dat ik die 25 a 26 per uur haal... op bepaalde routes, je kunt wel raden welke moolkeesje :) +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@ C4th, Dat is mij idd helemaal duidelijk.
@ paulus811, Verder hou ik tegenwoordig niet eens de postbode meer bij, ook al heeft ie de fiets aan de hand. maar dat ligt aan mij en niet aan de postbode.
Een recreatieve wielrenner rijdt tussen de 35 en 40 km per uur.

Vandaag toevallig iemand gesproken die zowel mountainbike als racefiets rijdt en dit is ongeveer zijn snelheid bij een ronde van 55 km. Op de mountainbike rijdt ie dat rondje met 25-30 km per uur.

In dat gemiddelde zit wel het wachten op een paar stoplichten en bochten die de snelheid er ook uithalen. Op een recht kort stuk zijn de snelheden natuurlijk flink hoger.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En dat vind ik weer te hoog. Let wel, we praten over de gemiddelde wielrenner.
paulus811
12 jaar geleden
nee, we praten over de gemiddelde snelheid en over recreatieve wielrenners. Onder jouw begrip vallen ook de mensen die op de racefiets naar het werk en school gaan. Mijn beleving is de wielrenner die op de racefiets stapt om het wielrennen zelf, voor zijn of haar recreatie dus. Degene die ik sprak rijdt 55 km in 1,5 uur op de racefiets en 2 uur en 10 minuten op de mountainbike. En hij is een recreatieve fietser.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een recreatieve wielrenner rijdt in de eeuwigheid geen gemiddelde van tussen de 35 en 40 km per uur. Probeer maar eens als recreant één kilometer lang 40 km per uur te rijden. Dat gaat je dus niet lukken.
paulus811
12 jaar geleden
Nou Willem, met jouw briljante antwoord komt Jaydub ook niet veel verder. Er blijkt overduidelijk uit dat je het gewoon niet weet.
AlphaLimaSierra
12 jaar geleden
een gemiddelde amateur wielrenner haalt geen gemiddelde van 35 a 40 km uur, als hij ook nog af en toe voor verkeerslichten moet wachten. als iemand beweert dat hij dat wel haalt, dan valt zo'n verhaal in de categorie wielrennerslatijn.
paulus811
12 jaar geleden
dank allemaal voor de minnetjes. Ja als dit als dat. De wielrenner die ik sprak reed van Spijkenisse naar Oostvoorne langs het hartelkanaal en terug. Weinig bochten en vrijwel geen verkeerslichten. En natuurlijk haalt een wielrenner door hartje Amsterdam dat bij lange na niet, maar zolang Jaydub niet meldt welk gemiddelde (in Nederland? Op EUropees nivo? Zitten daar ook Somaliers op een verroeste racefiets tussen?) is vrijwel geen enkel antwoord fout.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Van mij hebt gij, geachte paulus geen minnetje mogen ontvangen. Ik denk dat er een klein misverstand is gerezen vwb de uitdrukking recreatief. Ik heb jaren op de racefiets gefietst,en deed dat puur recreatief.
Dat hield bij mij in, dat ik behalve van het fietsen an sich, ook zeer van de omgeving genoot.
Dat is mijn opvatting van recreatief fietsen.
Ik heb tijdens mijn ritjes wel eens geprobeerd aan te sluiten bij een groepje amateurwierenners en dat lukte me een kilometer, maar daarna moest ik weer afhaken. Hun snelheid liep idd op tot zo'n 35 a 40 km en ze deden er meestal nog een schepje bovenop, wanneer ze merkten dat er een vreemde snuiter aan hun staart hing!
Maar in mijn optiek is dat geen recreatief fietsen meer.
paulus811
12 jaar geleden
dank voor je toelichting moolkeesje (en ik wist dat het minnetje niet van jou was), maar in de interpretatie zit juist het verschil. De vraag gaat over 'recreatieve wielrenners' en dat heb ik anders vertaald dan 'recreatieve fietsers'. Lekker door de weilanden fietsend en genietend van de koeien in de wei, ga je niet heel hard. Onder recreatieve wielrenners versta ik de groepjes waarbij jij hebt geprobeerd aan te haken. Die recreatieve wielrenners halen gemakkelijk een gemiddelde van 35 km/uur.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Paulus, droom lekker verder.
paulus811
12 jaar geleden
Willem, ga ergens anders zeuren.
Dat is natuurlijk afhankelijk van de getraindheid van de renner, de weersgesteldheid, de afstand van de te rijden rit, de drukte in het verkeer, het aantal malen dat er bewust gestopt moet worden, etc.
Je hebt daar mooie metertjes voor. Als je moet stoppen rekend het metertje precies de tijd uit en zal ook de gemiddelde snelheid bepalen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
28 km per uur