Waar kan ik bergen beklimmen dichtbij Normandie?

Ik ga op reis naar Normandie, Frankrijk en neem m'n koersfiets mee, ik zit dichtbij de zee en wat is de dichtste berg of col die ik kan gaan beklimmen, de dichtste bergen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.7K

Antwoorden (2)

Normandië heeft geen bergen, daar zijn heuvels. De dichtsbijzijnde bergen zijn volgens mij in de Vogezen, maar dan nog zijn dat geen echt hoge bergen. De Franse Alpen bieden je meer wat je zoekt dan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In Bretagne heb je de plaats Mur de Bretagne. De tour de france is er dit jaar ook langskomen. Het is niet erg hoog(volgens mij ongeveer 300 meter)maar wel ontzettend steil en dat is dan nog zachtjes uitgedrukt. Afhankelijk van waar je zit in Normandie hoeft dat niet te ver erg te zijn. Anders zijn er in Suisse Normandy ook nog wel wat heuvels.

Toegevoegd na 2 minuten:
Te ver weg.