Waarom sprint het peleton van de TDF toch nog als de kopgroep al binnen is?

De etappe zege is dan toch al gehaald? Wat heeft het dan nog voor nut?

12 jaar geleden

Antwoorden (3)

Er zijn nog steeds punten te winnen voor de groene trui. De trui voor de beste sprinter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor de groene trui, en voor het totaalklassement. Iedere seconde telt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De eerste vijftien renners die over de streep komen krijgen de punten voor de groene trui. Daardoor is het voor de renners toch nog nuttig om te sprinten. Bovendien is het voor een renner toch nog fijn om als eerste van het peloton te finishen, want dat voelt toch ook als een kleine zege.