Persoonlijk hanteer ik altijd de 10 graden grens.
Boven de 10 graden korte broek en t-shirt of bij bijzonder warme temperaturen een hemdje.
Onder de 10 graden kun je kiezen voor een lange broek en een shirt met lange mouwen.
Wanneer het bijzonder koud is kun je met lagen kleding gaan werken, extra thermoshirt of zo.
Ook zijn er speciale training winterbroeken, deze zijn wat dikker gevoerd.

Toegevoegd na 8 minuten:
Vergeet niet dat de bijkomende wind ook een rol kan spelen met de temperaturen, wat het vaak wel eens kouder kan maken dan het daadwerkelijk is.
Dus mijn advies is bij 14-16 graden korte broek en een t-shirt. Voor de gemiddelde hardloper is dit al aan de warme kant.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Korte broek en t-shirt.

Toegevoegd na 5 minuten:
Bij warm weer is het dragen van een enkel singletje (= speciaal hardloophemd) of t-shirt met korte broek vaak meer dan voldoende. Temperaturen onder de 12 graden celsius nodigt veel sporters uit een lange hardloopbroek en sweater te gaan dragen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sweater bij koud weer ? ik hou het gewoon 2 thermo shirtjes met lange mouwen. Die sweater hou ik niet vol. Wordt het te warm en te vochtig.
Korte broek,T-shirt en trainingsjack.Trainingsjack kun je altijd om je middel knopen als het te warm wordt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is vet irritant om je middel. Nee gewoon niet meenemen, boven de 12 graden is het niet nodig
Zweet van het hardlopen kan het beste weg als je luchtige kleding aan doet zonder lange mouwen.
Dus lekker een t-shirt en een korte broek.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Korte broek en T-shirt. 14-16 graden is een lekkere temperatuur om te lopen en je zal zien dat het snel te warm wordt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik loop altijd in een korte broek en shirt met geen of korte mouwen.
Pas wanneer de temperatuur gedaald is tot een graad of 5, ga ik over op lange broek.
In de praktijk loop ik dus alleen van ongeveer november tot februari in lange broek en shirt met lange mouwen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Korte broek, shirt met korte mouwen, korte sokken en hardloopschoenen. Jasje met dit soort temperaturen is echt alleen voor sissies.
Mocht je het bij een graad of 5 lager koud krijgen, bedenk dan dat dat niet langer duurt dan een paar minuten. Om daar vervolgens een uur een jas voor mee te slepen vind ik bepaald onhandig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Qua temperatuur is korte broek + shirtje genoeg.
Maar het is belangrijk om zelf aan te voelen wat je prettig vind. Als je moeite hebt met warm worden kan je het beste een (half) lange broek nemen.
Koud starten is een risico op blessures dus doe daar voorzichtig mee!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
short en t-shirt, in het begin zal wel frisjes aanvoelen maar binnen de 5 minuten zal je het een aardig temperatuurtje vinden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een korte broek met een shirt erop.
Mocht je dit te fris vinden kan je er altijd nog een jack overheen doen die je daarna om je middel slaat
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In een paar goede schoenen.
Dat is het allerbelangrijkste bij hardlopen.

Verder verkopen ze bij Lidl regelmatig speciale hardloopkleding. Misschien is dat wat voor je.