Op welk moment van de dag kun je het beste hardlopen?

Je hoort zo veel: voor het ontbijt hardlopen zodat je 'je lichaamsvet verbruikt', juist niet voor het ontbijt hardlopen want 'je lichaam slaat na het sporten extra veel reserves op'. Niet sporten op een lege maag, maar ook niet sporten na het eten want dan belemmer je de vertering, ...

Ik wil gewoon een drietal keer per week hardlopen zonder rare dingen met mijn spijsvertering en vetreserves te doen, afwisselend 's ochtends en 's avonds :) Ik ben ongetraind, niet te zwaar en wellicht nog in de groei (17 jaar). Op welke momenten van de dag kan ik dit doen en waarom juist dan?

Alvast veel dank!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.8K
Ritsuka
11 jaar geleden
Het moment dat jij het prettigst vind.
Ik kan bijvoorbeeld niet voor mijn ontbijt hardlopen, dan val ik om.

Het beste antwoord

Wat voor jou het beste tijdstip is om te gaan hardlopen? Daar valt geen eenduidig antwoord op te geven. Elk moment van de dag kent zijn voor- en nadelen. Elke loper heeft zijn voorkeuren. Het beste moment om te lopen is daarom het moment dat jij het liefst wilt en kunt gaan lopen. Pas je schema op jouw behoefte aan en plan het in. Dan komt het vroeg of laat allemaal goed.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Voor het avondeten beviel me het beste. Het grootste voordeel is dat je enige tijd na het lopen nog wat minder trek hebt. 's Ochtends op een nuchtere maag was niet "my cup of tea". In het donker door het bos is ook niet alles en midden op de dag heb je verplichtingen.