Zijn er ook vierdaagse wandelingen in Duitsland?

Bij mij in de omgeving loopt men rond deze tijd vierdaagse. Mensen uit Duitsland verwonderden zich over dit fenomeen. Ze waren stom verbaast vroegen aan mij wat dit betekende. Zou het zo zijn dat ze dat wandelen in colonnes in Duitsland niet kennen en heeft het eventueel dan te maken met een verbod op militair marcheren na de oorlog?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2K

Het beste antwoord

Er is in ieder geval een tweedaagse wandeltocht, zie link met verschillende internationale meerdaagse wandeltochten.
Wel is het zo dat de Nijmeegse vierdaagse de grootste en bekendste is. In Nederland komen er de laatste jaren steeds meer bij, bijvoorbeeld in Apeldoorn en in de Achterhoek zijn er ook meerdaagse tochten, die veel minder massaal zijn, en waar veel mensen nog nooit van gehoord hebben.
Het kan dus best zijn dat er in Duitsland ook veel meer tochten zijn, maar dat "men" dat niet weet, behalve de wandelliefhebbers.

Toegevoegd na 2 minuten:
Overigens is de Avondvierdaagse, zoals die overal in Nederland wordt gehouden, wel typisch Nederlands, en dit dateert uit de oorlog. De Nijmeegse Vierdaagse werd toen verboden, en het opzetten van kleine regionale avondvierdaagses was eigenlijk een vorm van verzet.