Wordt er bij denksport ook gecontroleerd op doping?

Of zijn die controles alleen bij atletische sporten?
Ik vraag me trouwens ook af of doping zou helpen om topprestaties te leveren bij schaken en dammen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport

Het beste antwoord

Er is regelgeving voor, ook de denksportbonden moeten een actief anti-dopingbeleid volgen. Dat geldt voor de Bridgebond, schaakbond, dambond en go-bond.

Onderstaand een nieuwsartikel uit 2001 van de doping-autoriteit waarin dit voor 2002 wordt aangekondigd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Goeie vraag! Ik denk zelf niet dat dit wordt gedaan, maar dat weet ik niet zeker. Zou idd wel moeten, want door bepaalde soorten drugs kun je je beter concentreren...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jazeker.

Er zijn zelfs gevallen bekend van dopinggebruik tijdens schaken.

http://www.telegraaf.nl/telesport/3056949/__Van_doping_betichte_schaker_vrijuit__.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik "denk" niet dat er gecontroleerd wordt. Maar het zou best kunnen om de concentratie langer te kunnen vasthouden dat er bepaalde middelen gebruikt kunnen worden.
Ik weet wel dat er mensen zijn die een "colaatje" nemen om wakker te blijven bij lange schaaktoernooien maar of dat al onder doping valt ?
Zou wel raar zijn natuurlijk "jannes v/d Wal betrapt op doping" hihi