Hoe train ik mijn spieren zonder naar de fitness te gaan?

Ik wil graag mijn spieren een beetje trainen omdat ik van mezelf merk dat ik redelijk zwak ben, en dit redelijk beu ben. Ik kan niet eens pompen. Daarom wil ik dus mijn spieren eens wat trainen zonder naar de fitness te gaan. Ik wil geen bodybuilder worden, voor de duidelijkheid. Ik heb 2 halters van elk 3 kg, een rekker met handvaten, een stoffen rekker en een springtouw. Kan iemand mij een site geven waar goed uitgelegd word hoe ik begin, of kan iemand mij het hier uitleggen.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Een makkelijke oefening met halters is zittend, waarbij de benen gebogen zijn in een hoek van ongeveer 90 gr. Dan laat je je elleboog op je bovenbeen steunen en maak je met je arm een krullende beweging (van onder naar boven). Doe dit ca. 3 x 12 keer of vaker als het te licht is (maar beter is om meer gewicht te doen) of zo vaak als mogelijk bij te zwaar. Doe eerst een set (12 herhalingen) met de ene arm en daarna de andere en dan zo 3 keer wisselen. Een effectieve oefening is de push up. Zorg dat je lichaam (vooral onderrug) goed recht is. Deze is effectief voor je borstspieren, triceps (bovenarmspier) en ook voor je buikspieren. Buikspieren kan je trainen met sit ups in diverse varianten. En met touwtje springen. Als je dit allemaal beheerst is je algemene fysiek aardig versterkt. Je kan ook een keer een (gratis)proefles doen bij een sportschool en de kennis die je daar op doet thuis benutten. succes!

Met elke beweging die je doet, train je je spieren. Hoe zwaarder de belasting en hoe vaker je de oefening doet, hoe getrainder je wordt. Je kan je optrekken aan een balk, opdrukken op de grond, dingen optillen, gooien.... Bedenk het maar. Fitness is ook op dat principe gebaseerd, alleen hebben ze daar toestellen die het je makkelijk maken om bepaalde oefeningen te doen, maar die zijn helemaal niet nodig hoor.

Door in je dagelijkse bezigheden niets te doen om het je eenvoudig te maken. Dus gewoon die trappen lopen. Tijdens het boodschappen doen een mandje gebruiken. En boodschappen tassen gebruiken. Ga fietsen ipv met de auto. Kortom laat alle gemakken maar staan en doe het op de ouderwetse manier. Vroeger waren mensen gezonder, fitter en beter op gewicht. Maar tegenwoordig heb je auto's, winkelwagens, fietsen met een motortje erin, enz, enz.

nou bewegen,bewegen en nog eens bewegen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100