Elke dag 20 keer opdrukken wat doet dat na bijvoorbeeld 3 maanden met je lichaam?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Het zal weinig met de grootte van de spieren doen maar je zult het wel steeds makkelijker doen. In het begin heb je er misschien moeite mee en over een paar weken doe je het lachend. Om toch die pomp te krijgen in je spieren zul je dus het aantal moeten gaan verhogen elke week. Zodat je over 3 maanden op 100 keer zit. Je zult alleen groei bereiken wanneer je de spieren wakker schut. En dat zal je echt niet bereiken met maar 20 keer opdrukken. En tevens zul je het niet elke avond moeten gaan doen maar om de avond. Dus elke keer 48 uur rust ertussen. Je zult nu dus alleen maar uithoudingsvermogen opbouwen en een klein beetje spierkracht. Want over een paar weken doe je lachend 20 keer.

dat je een paar ongelooflijke dikke armen krijgt en een betere conditie

Je schouders en armen zullen gespierder worden, je zult iets meer conditie krijgen maar verwacht niet dat je na 3 maanden al een Schwarzenegger bent...

Een iets betere conditie, meer niet

Dat je wat sterker word, misschien al wat gespierder. Het kan ook zijn dat je last van je polsen of rug krijgt

Je krijgt er geen dikke armen van. Omdat de herhaling zo vaak is elke dag namelijk. Verbeter je alleen je uithoudingsvermogen en niet je spierkracht. Zo groeien er bijvoorbeeld meer vertakkingen aan de aders. waardoor de afvalstoffen sneller kunnen worden afgevoerd. Spierkracht (om de dikke armen te krijgen) verbeter je alleen door je spieren na de training 1 tot 3 dagen rust te geven, en door de zwaarte van de training steeds wat op te voeren.

De oefening is bedoeld om je borstspieren mee te trainen. Indirect train je er ook je armspieren en zelfs je buikspieren mee. Wat het met jouw lichaam zal doen is van afstand niet te zeggen, want dat hangt van veel factoren af. Zoals of je nog in de groei bent en wat je eet. Je uithoudingsvermogen train je er ook mee, je zult het na verloop van tijd steeds vaker kunnen. Wel adviseer ik je om het NIET iedere dag te doen, maar OM de dag. Rust is zo heel belangrijk voor je spierherstel! Ver gevorderden doen deze oefening soms samen, dan legt de één bij de ander een gewichtschijf op de rug om de oefening zwaarder te maken.

Je armen zullen er niet echt groter van worden, je spieren worden er wel sterker van. Met name je borstspieren, maar ook je rugspieren. Als je echt aan spiervergroting wil doen moet je meer drukken dan dat je weegt. Dus dan zou je met gewichten gaan werken, maar dan kan je beter gaan bankdrukken. Als je de juiste techniek gebruikt dan is opdrukken een goede opwarmoefening voor je spieren en het is natuurlijk goed voor je uithoudingsvermogen.

Je zal sterker worden en een beetje gespierd.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100