Hoe kan je zien wanner er golven zijn op zee? (En hoe hoog.)

Online of aan de manenstand, maakt niet uit hoe?? Gewoon hier in Nederland, Zandvoort om precies te zijn. Ik bedoel gewoon voor surfen, niet midden op zee... (als dat van toepassing is)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport

Antwoorden (5)

Als het te ver is om even naar het strand te lopen, dan is een webcam een oplossing om het te "zien".

Zie bijgevoeg linkje
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En site die deze informatie verschaft is www.rijkswaterstaat/scheepvaartberichten/waterdata.
Daar zijn niet alleen de golfhoogten te zien maar ook de golfrichting(en) en gegevens over het tij.
Ze geven natuurlijk niet de golfhoogten speciaal bedoeld voor surfers, dus zeg tot een halve kilometer voor het strand, maar na een paar keer goed kijken kan je mogelijk zelf een extrapolatiemodelletje maken. En een website speciaal voor plank en kite zeilers.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar worden net als voor het weer voorspellingen voor gedaan.
Ik ken de site voor de Belgische Noordzee (maar er zal ook wel een Nederlandse site zijn°)
Zie link;
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
op de site van het weer
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Weerbericht in de gaten houden, bij aflandige wind (in dit geval zuid tot noordoost) zijn er weinig golven. Bij westelijke winden bft 5 of meer bouwen er redelijk golven op. Op actuelewaterdata.nl is meer te vinden, maar dat is voor een leek niet makkelijk te interpreteren. De 'windregel' is in deze het eenvoudigst.