wat is nou een goeie dans sport voor een jongen?

Heei,

Ik ben een jongen van 14 jaar,
en ik ben heel lang voor m'n leventijd,
en dan heb ik het al over 1,89M...
Ik hou echt heel erg van dansen, en doe al 2 jaar dansjes van youtube maar niet echt bekende dansen die je verder kan leren omdat ze niet worden gegeven in dans scholen;

Dus ik zou het echt leuk vinden om een populaire/bekende dans teleren zoals breakdance maar ik weet niet of dat gaat op m'n lengte;

als het aan dansen ligt dan zou ik daar alletijd aan willen besteden omdat dansen iets is wat ik graag doe en wil kunnen en het ook niet kan kwijt raken,

en ik zou het dus fijn vinden als u tips kon achter laten over wat het beste is wat ik kan doen; en ik denk dat kiezen aan mezelf ligt. maar bijvoorbeeld tips enzo want ik wil eigenlijk niet alleen tussen de meiden zitten; dus eigenlijk bij de jongens het liefst; en ik zou het beter vinden als ik niet bij levetijds genoten kom maar ong 2 - 3 jaar oudere mensen omdat ik al een groot stuk verder ben voor m'n leeftijd. bijvoorbaat dank voor de reacties; groet shiva.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport

Het beste antwoord

breackdance streetdance

Toegevoegd na 1 minuut:
lengte maakt niet veel uit,
ik breack en streetdance 5 dagen in de week
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
breakdance vind ik het best ;)
Maarja ik zit nu met school en ik probeer nog van mavo 3 naar havo 4 te gaan dus dan zal ik volgend jaar op breakdance of streetdance gaan =D

Andere antwoorden (3)

Voetbal. Zie de filmpjes van Johan Cruyff.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kimath
13 jaar geleden
voetbal is toch geen danssport?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb een hekel aan voedbal en het is geen dans sport zoals kimath zegt Dx
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je naar de vertraagde opnames kijkt van de prestaties van JC dan zul je zien dat hij zich bewoog als een danser en balletdanser over het veld. Maar je moet de schoonheid daarvan wel kunnen zien. Maar ja, dat was waarschijnlijk voor jullie tijd en het was maar een suggestie :-). Oh ja, nog bedankt voor de plusjes. Waar blijft de humor meneer Sonneveld.
Lengte heeft niet echt iets met dansen te maken!

Paar voorbeelden van iets 'mannelijkere' dansstijlen:
- Hiphop
- Poppin'
- Lockin'
- Breakdance
- Capoeira

En heb je al eens aan stijldansen of salsa gedacht?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
volgens mij maakt het niet zoveel uit hoe lang je bent bij breakdance... het moet iig niet echt een groot probleem opleveren. Maar doe vooral gewoon wat je leuk vind.