heeft het nog nut om op je 38e te beginnen aan bodybuilding?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport
2.1K

Antwoorden (5)

In welke zin wil je dat het nut heeft?
Je kan altijd je spieren trainen zolang je het lichamelijk aan kan. Als jij je nog goed voelt om daar aan te beginnen dan kan het gewoon. Wellicht minder snel dan iemand van rond de 20, maar het kan wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Training heeft altijd nut. Lichaamsbeweging is niet echt aan leeftijd gebonden. Hoe ouder )maar dat is bij jou nog niet van toepassing) je wordt kan een beperking optreden
minder uithoudingsvermogen of bewegingsruimte
13 jaar geleden
Juist krachtsport is op jouw leeftijd een hele goede manier om je lichaam in optimale vorm te brengen/houden. Het ontkalken van je botten zal daarmee goed tegengegaan worden.
Je hoeft natuurlijk geen Schwarzenegger-in-topvorm-lijf meer na te streven, maar een mooi, strak, gespierd lijf zal je er zeker door krijgen...

Mijn vader heeft op een vakantie 2 weken lang dagelijks in de 'gym' van z'n hotel aan krachttraining gedaan (op z'n (toen) 70e. en ik was echt verbaasd te zien, hoe anders zijn lijf er in die korte tijd al uitzag.

Dus ga ervoor : je zult je er erg lekker bij voelen, en leuke bijkomstigheid is, dat je een lijf van een jonge god/godin krijgt, dat met een soepelheid en een kracht beweegt, waar veel leeftijdsgenoten bár jaloers op zullen zijn.
En natuurlijk zal je hele gezondheid er wel bij varen, omdat je onwillekeurig ook let op gezonde voeding, en je zult je sociale kring uitbreiden door de nieuwe kennissen die je opdoet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jazeker, ik ben nu een half jaar bezig in de sportschool (ben 45) en merk dat mijn conditie, houding en gewicht sterk verbeterd zijn. Op maandag die ik duurtraining en krachttraining, woensdag personal training en zondag een groepsles 'bodypower'.

Het is niet mijn opzet om een brede Harry te worden, maar denk dat zelfs dat mogelijk is als je dat wilt. Met 38 ben je toch een jonkie?

Dus hup naar die sportschool, rustig beginnen om blessures te voorkomen en er vooral veel plezier aan beleven.
paulus811
13 jaar geleden
Ja hoor. Je kan op je 38e nog prima spieren bouwen.

Of het NUT heeft.. Alleen als je vind dat het oppompen van je armen uberhaupt nut heeft :D