Het aantal kilo`s van het gewicht is niet belangrijk.
Tenzij je natuurlijk aan het trainen bent voor de olympische spelen.

Ik ga er gemakshalve even van uit dat dit nog niet het geval is. Belangrijker is het om je te focussen op het correct uitvoeren van de oefening. Of je dat met 10 kilo of 100 kilo doet maakt niet uit. Zorg er voor dat je het doet met het maximale gewicht waarop je de oefening correct kunt uitvoeren voor ongeveer 10 tot 15 keer.

Als je echt heel zwaar wilt gaan trainen voor maximaal resultaat (wat ik je nu nog niet wil aanraden gezien je leeftijd) zul je het bankdrukken moeten doen met twee hulpen. Die kunnen ondersteuning bieden om net die laatste zo belangrijke uitstoot te kunnen maken.
Maar dat is meer voor gevorderden om op die manier te trainen.

Ik wil je wel aanraden, om het bankdrukken, indien je er geen hulpen bij hebt, te gaan doen met een machine op de sportschool. Geen bank met ongecontroleerd gewicht, maar een machine, die er voor zorgt dat je minder kans hebt op ernstige blessures.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Zo doet een leeftijdsgenoot het van jou :D
______
15 Jaar
1.85 M
74 Kg

Bench: 1x 70
Squat: 5x 65
Deads: 5x 95
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hangt natuurlijk heel erg af van je eigen lichaamsbouw. Alleen op basis van je leeftijd kunnen we hier geen antwoord op geven. Tip is wel, maak het niet te zwaar. Je lichaam is nog in de groei en in ontwikkeling. Te zwaar fitnessen is daarom af te raden. Lekker trainen, daar is natuurlijk niks mis mee.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar valt op afstand geen zinnig woord over te zeggen.
Kan goed zijn, kan fout zijn. Misschien te licht, misschien te zwaar. Laat je assisteren door een trainer op een fitnessschool. Die kan te plekke beoordelen of je de oefening correct uitvoert en met een passend gewicht.