Tijdens het spinnen voel ik mijn buitenste stuk van mijn voet niet, hoe kan je dat voorkomen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Mmet inachtneming van het voorbehoud natuurlijk lijkt het me dat je in dat deel van de voet weinig of geen bloedcirculatie meer hebt dan. Dat kan komen door de langdurige gelijke beweging om het enkelgewricht. In theorie zijn er dan ruwweg twee mogelijkheden: of je voet valt er ludiek op een dag af (na zwart geworden te zijn) of de aderen verleggen zich om ook dat dove deel weer te kunnen bedienen. Het laatste ligt het meest voor de hand. Wat je er nu aan zou kunnen doen is af en toe je voet om de zoveel minuten wat anders op het voetblok te zetten, je schoen uit te doen en je tenen te bewegen tijdens het spinnen. Het lijkt erop dat je voet door steeds maar weer dezelfde stand en beweging te hebben "slaapt".

Vermoedelijk zet u door de trapbeweging een niet evenwichtige drukverspreiding op de voet. Daardoor raakt een zenuw beklemd. Dat is misschien te voorkomen door stevig, maar wel ruimzittend, schoeisel te dragen. Bijvoorbeeld Birkenstock muilen, of speciale werkschoenen (maar dat zal in de zomer wel erg warm zijn).

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100