Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Tijdens het spinnen voel ik mijn buitenste stuk van mijn voet niet, hoe kan je dat voorkomen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport
598

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Mmet inachtneming van het voorbehoud natuurlijk lijkt het me dat je in dat deel van de voet weinig of geen bloedcirculatie meer hebt dan. Dat kan komen door de langdurige gelijke beweging om het enkelgewricht. In theorie zijn er dan ruwweg twee mogelijkheden: of je voet valt er ludiek op een dag af (na zwart geworden te zijn) of de aderen verleggen zich om ook dat dove deel weer te kunnen bedienen. Het laatste ligt het meest voor de hand.
Wat je er nu aan zou kunnen doen is af en toe je voet om de zoveel minuten wat anders op het voetblok te zetten, je schoen uit te doen en je tenen te bewegen tijdens het spinnen. Het lijkt erop dat je voet door steeds maar weer dezelfde stand en beweging te hebben "slaapt".
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Vermoedelijk zet u door de trapbeweging een niet evenwichtige drukverspreiding op de voet. Daardoor raakt een zenuw beklemd. Dat is misschien te voorkomen door stevig, maar wel ruimzittend, schoeisel te dragen. Bijvoorbeeld Birkenstock muilen, of speciale werkschoenen (maar dat zal in de zomer wel erg warm zijn).
(Lees meer...)
Amadea
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding