Ik heb nieuwe rijlaarzen nodig. Wat is nu eigenlijk het verschil tussen hoge en lage rijlaarzen?

Is het ene beter dan het andere of zit er eigenlijk geen verschil tussen?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Sport
1.8K

Antwoorden (2)

Mooie hoge rijlaarzen worden vooral gedragen bij dressuur rijden, maar als je ook regelmatig springt dan is een ilagere laars bij de verlichte zit fijner.
. . .
ilagere = lagere
Toegevoegd op 03 februari 2021 16:02: tekst
Amadea
3 jaar geleden
Hoi, dit hangt af van wat je het liefste doet dressuur of springen. Met springen moet je namelijk vaak je benen plooien dus daar zijn de lage rijlaarzen voor bedoeld. Met dressuur moet je je been zo lang mogelijk maken dus daar is de hoge rijlaars voor bedoeld. De hoge rijlaarzen laten je benen ook langer lijken (dus ook handig bij dressuur). Dus ik raad je aan als je springt de lage te nemen en als je dressuur doet de hoge te nemen. Hopelijk heb je hier iets aan!