Welke verzekeringen heb ik nodig als ik ga skiien?

Ik wil vooral verzekerd zijn tegen extra medische kosten.

Zoals ik het begrijp:
- Een wintersport verzekering dekt alleen de kosten van de skipas, uitrusting etc
- Geneeskundige kosten / extra medische kosten verzekering: als je medische kosten maakt die hoger zijn dan ze in NL zouden zijn.
- Gevaarlijke sporten verkering (valt skiien hier onder?? of is de medische kosten genoeg als ik door een helicopter opgehaald moet worden)

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Sport
1.5K
paulus811
5 jaar geleden
De ziektenkostenverzekering in NL dekt ook de medische kosten in het buitenland, maar soms slechts obv de kosten die de behandeling in NL zou kosten. ALs je vaak naar het buitenland gaat is het goed om je polis erop na te kijken en eventueel dat risico af te dekken, kost vaak niet meer dan een tientje per jaar. De zorgverzekering dekt niet helikopterkosten, kosten voor langer verblijf van familie in het buitenland en ook niet een eventuele repatriëring van jouw auto in het geval je niet meer terug kunt/mag rijden.

Antwoorden (1)

Medische kosten voor skivakantie kun je op 2 manieren verzekeren:
- aanvullende zorgverzekering met buitenlanddekking >> indien je een aanvullende zorgverzekering hebt, controleer je dekking, voorwaarden en eventuele uitsluitingen
- reisverzekering met module voor medische kosten

In beide gevallen is het verstandig om te controleren wat de dekking precies inhoudt, of reddingskosten (met banaan of indien nodig helikopter) zijn inbegrepen.

De wintersportverzekering vergoed schade aan of verlies van spullen, maar geeft soms ook een dekking voor reddingskosten, extra verblijfskosten etc.

Over het algemeen valt skiën niet onder 'gevaarlijke sporten' waarvoor een aparte verzekering nodig is. Dit wordt anders als je ook off-piste gaat skiën omdat dat veel meer en grotere risico's met zich meebrengt.
Toegevoegd op 10 maart 2019 12:30: bron