Welke verzekeringen heb ik nodig als ik ga skiien?

Ik wil vooral verzekerd zijn tegen extra medische kosten.

Zoals ik het begrijp:
- Een wintersport verzekering dekt alleen de kosten van de skipas, uitrusting etc
- Geneeskundige kosten / extra medische kosten verzekering: als je medische kosten maakt die hoger zijn dan ze in NL zouden zijn.
- Gevaarlijke sporten verkering (valt skiien hier onder?? of is de medische kosten genoeg als ik door een helicopter opgehaald moet worden)

Weet jij het antwoord?

/2500

Medische kosten voor skivakantie kun je op 2 manieren verzekeren: - aanvullende zorgverzekering met buitenlanddekking >> indien je een aanvullende zorgverzekering hebt, controleer je dekking, voorwaarden en eventuele uitsluitingen - reisverzekering met module voor medische kosten In beide gevallen is het verstandig om te controleren wat de dekking precies inhoudt, of reddingskosten (met banaan of indien nodig helikopter) zijn inbegrepen. De wintersportverzekering vergoed schade aan of verlies van spullen, maar geeft soms ook een dekking voor reddingskosten, extra verblijfskosten etc. Over het algemeen valt skiën niet onder 'gevaarlijke sporten' waarvoor een aparte verzekering nodig is. Dit wordt anders als je ook off-piste gaat skiën omdat dat veel meer en grotere risico's met zich meebrengt.

Toegevoegd op 10 maart 2019 12:30: bron
Bronnen:
https://www.independer.nl/reisverzekering/...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100