Hoe veel calorieën moet ik eten om af te vallen?

Dit is geen vraag met betrekking tot een eetstoornis.
Ik sport redelijk veel en merk dat ik geen vet verlies terwijl ik heel gezond eet. Geen bewerkte voeding of suiker, goede eiwit/vet/koolhydraat verhouding, maar het werkt demotiverend dat ik geen verschil opmerk.

Ik ben een vrouw, 1.78m en momenteel 68 kilo.
Ik zou graag meer spierdefinitie willen en wat vet om mijn middel kwijtraken.
Gemiddeld sport ik 4 keer per week. 15 min cardio en een half uur/3 kwartier oefeningen. Machine en vloer gemixt. Daarnaast fiets ik veel. Sowieso elke dag ongv 50 min - 1 uur in totaal. Ook loop ik veel.

Ik denk dat ik te weinig eet momenteel, maar heb geen idee of dit klopt. Als ik het uitreken zit ik rond de 1500/1600 calorieën.
Heeft iemand hier verstand van die mij een beetje een richtlijn kan geven op basis van de informatie die ik heb gegeven?

Ik sport en fiets nu ongeveer 5 maanden op dit tempo. Met alle tijd en energie die ik hier in steek wil ik graag vooruitgang boeken!

Weet jij het antwoord?

/2500

Hopelijk heb ik e.e.a. goed opgegeven, dit is de uitkomst: --Op basis van jouw gegevens heb je 2127 kilocalorieën nodig. Wat bestaat uit 256 gram koolhydraten, 122.4 gram eiwitten en 68 gram vetten--- Op basis van 1500/1600 calorieën zit je veel te laag en gaat jouw lichaam op 'spaarstand'. Dit betekent dat je zo weinig voedsel/bouwstoffen binnen krijgt dat het lichaam niets meer verbrand. Daar gaan je plannen van strakker en beter, juist omdat je te weinig verbrandt. Dat is voor veel mensen de onbekende factor: veel bewegen/sporten x maal per dag en meer dan genoeg -gezond- eten om de zaak aan de gang te houden. Bij volhouden ga je resultaten zien, ongeduldig heeft geen zin, volhouden wel. Advies voordat je verder gaat op eigen kracht. Bel een goede diëtist(e) die niet alleen volgens een lijstje werkt, maar ook rekening houdt met de specifieke wensen en voorkeuren van de patiënt/klant. Check wel even of degene die je gevonden hebt door jouw verzekering vergoedt wordt. En per hoeveel behandelingen, dit kan ook nog schelen..Vandaar even informeren bij de zorgverzekering.

Bronnen:
https://fitchef.nl/voedingsschema/?leeftij...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100