Moet je bij voetbal persee een korte broek aan?

Hallo!

Ik ben een meid 17 en wil graag binnenkort op voetbal met mijn islamitische vriendin. Alleen vraagt zij zich af of je persee een korte broek moet dragen, of of je ook een lange joggingsbroek mag dragen, aangezien zij haar benen bedekt.

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Sport
5.4K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Super :) Dankjewel!
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Graag gedaan!
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Iedere club heeft zijn eigen kleuren en daar horen shirts en shorts bij. Wellicht is er een mouw aan te passen door een maillot eronder te dragen. Beter even overleg met de trainer/coach, Joelletje. Succes hoor.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Iedere club heeft zijn eigen kleuren en daar horen shirts en shorts bij. Wellicht is er een mouw aan te passen door een maillot eronder te dragen. Beter even overleg met de trainer/coach, Joelletje. Succes hoor.
Castle
5 jaar geleden
Ook de mannen willen wel eens lange(thermo) broek dragen in de winter. Daar doen ze dan de korte broek overheen. Dit is geen probleem dus. Ga lekker voetballen met je vriendin. Voorbeeld van 2 sterspelers:
http://www.signalng.com/wp-content/uploads/neymar-messi.jpeg

Antwoorden (3)

Nee zover ik weet is dit niet verplicht wel is het verplicht kleren aan te trekken dat de juiste kleuren en patroon heeft. Ik heb zelf bij 3 clubs gespeeld en bij elke club hadden ze een setje van zomer- en winterkleding.
Natuurlijk bedoelde ik met de juiste kleuren en patroon de officiële kleding van de club.
Toegevoegd op 27 april 2018 09:11: tekst
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Wij mochten zelf bepalen wat we aantrokken..
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Tijdens de training zal dit geen problemen geven, omdat dan, als het team opgedeeld wordt, er onderscheidt gemaakt kan worden door het gebruik van hesjes, tijdens wedstrijden is het wel belangrijk dat alle spelers hetzelfde gekleed gaan. Een dikke panty, legging of maillot onder de korte broek zal wel bespreekbaar zijn.
Ja, het is verplicht om de eigen kleuren van de club te dragen, anders zou je geen verschil meer zien in het veld. Of je per se (alleen) een korte broek moet dragen is iets anders.

Het gaat om de kleuren en de kleding, maar daaronder kan je natuurlijk een lange broek/maillot dragen. Genoeg mensen dragen 's winters een maillot al dan niet thermo, is lekker warm. (Hoeft ook niet duur te zijn, te koop bij Zeeman en Action bv.)
Vraag aan de trainer/coach of het dragen van een maillot bv een oplossing kan zijn en dan lekker voetballen, Joelle. Succes hoor.
-----
=>JA je moet de club kleding dragen met de clubkleuren! daar gaat het om, iedere club heeft andere kleuren, shirt, short en sokken! Of je er nog iets anders bij aan kunt trekken is dus de te stellen vraag aan de trainer/coach.
Toegevoegd op 27 april 2018 18:19: tekst
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Erna55
5 jaar geleden
Min. De vraag gaat niet over de kleuren van de club.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Natuurlijk gaat het wel over de kleding -korte broek- en dus ook over de kleuren van de club. Je kunt niet in een andere kleur gekleed in een team sporten..
LeonardN
5 jaar geleden
Min. Je geeft nog steeds geen antwoord op de vraag. Stel je voor dat je een dochter hebt die morgen met de zelfde vraag komt en jouw advies opvolgt en naar de club belt waar ze mogelijk met haar moslimvriendin wil gaan trainen, tot zo ver prima. Nu neemt er iemand op bij de club die het niet zeker weet. Deze zoekt het op. "Ah gevonden, ene jodokus geeft het antwoord. Deze vertelt het antwoord hierboven geschreven aan jou terug. Als je ophangt, wat ben je dan wijzer? In mijn ogen niets. Wat is je antwoord in de korste vorm? Is het de eerste zin?:
-Moet je bij voetbal persee een korte broek aan?
-Ja, het is verplicht om de eigen kleuren van de club te dragen, anders zou je geen verschil meer zien in het veld.
Nee, de KNVB heeft niet vastgesteld wat voor broek de broek moet zijn. Tijdens de training kan je dragen wat je wil, tijdens de wedstrijden mag je een maillot in de kleur van de korte broek dragen.

"Onderkleding moet de zelfde kleur hebben als de hoofdkleur van de mouwen van het shirt; een slidingbroek of maillot moet van dezelfde kleur zijn als de hoofdkleur van de korte broek of het onderste deel van de korte broek
– spelers van hetzelfde team moet dezelfde kleur dragen."
tijdens de wedstrijden mag je een maillot in de kleur van de korte broek dragen, maar je mag ook een lange trainingsbroek aan
Toegevoegd op 27 april 2018 20:56: tekst