hoe houdt ik m'n conditie als ik niet meer sport?

het zit namelijk zo ik heb een rug blessure en mag van de fyshio 2 a 3 weken niet sporten.. dus hoe houd ik m'n conditie/spiermassa?
ik trained ongeveer vijf keer in de week aan kickboksen, maar ben bang dat m'n conditie flink achteruit gaat.
ook omdat ik in November al een wedstrijd heb..

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Sport
Ritsuka
6 jaar geleden
je kunt aan je fysio vragen wat je eventueel nog kan doen
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verder moet je je niet te veel zorgen maken. Van een paar weken achterstand wordt je niet meteen een zwakkeling. Je kunt het, als je zo intensief sport, tamelijk snel weer inhalen. Als die wedstrijd begin november is wordt het lastig, als het eind november is, is er weinig aan de hand. Wel aangenomen dat je inderdaad na die 3 weken echt helemaal hersteld bent. Vraag tegen die tijd sowieso aan je fysio of die wedstrijd dan nog zin heeft.

Antwoorden (1)

Als je je conditie wilt blijven houden zal ik een paar keer in de week hardlopen of naar de sportschool gaan. Het helpt je om je conditie te behouden, ik heb dit ook een paar keer gedaan (ik zit op voetbal en daar is conditie heel belangrijk) en mijn conditie is nu goed. Dus dit is een aanrader
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Sorry, maar dom antwoord. Als de fysio zegt dat je niet mag sporten, stuur jij 'm op hardlopen of de fitness. Hardlopen is een flinke belasting voor je rug, bij fitness zou je je rug nog kunnen ontzien. Veel blijft er dan echter niet over.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
de fysio zegt dat ik wel mag hardlopen en oefeningen doen zoals opdrukken en dat soort dingen, maar mag ff niet meer kickboksen.