Welke maat bokshandschoenen heb ik nodig?

Ik ga een proefles boksen nemen maar welk gewicht bokshandschoenen moet ik kopen?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Sport
Erna55
6 jaar geleden
Ik neem aan dat er voor een proefles handschoenen ter beschikking gesteld worden.
Reddie
6 jaar geleden
Lijkt mij ook.

Antwoorden (2)

dat ligt er aan, hoe oud ben je, ben je man of vrouw, wat ga je er mee doen?

Gezien je naam ben je een man. Als je volwassen bent en rond de 80 kg, dan is 16 oz, de beste keuze.

Ga je op de bokszak trainen, dan kies je voor een lichtere handschoen met minder vulling.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Vaak wordt het weergegeven in oz, je kan daarbij ongeveer de volgende maattabel aanhouden bij kinderen en volwassenen:
15 tot 25kg > 4oz
25 tot 35kg > 6oz
35 tot 45kg > 8oz
45 tot 55kg > 10oz
55 tot 65kg > 12oz
65 tot 75kg > 14oz
75 tot 85kg > 16oz
85 tot 100kg > 18oz
100kg + > 20oz*

Voor vrouwen kan je volgens mij een iets andere verdeling hebben