Hoe kan je slaan zonder je vingers te kneuzen?

Elke keer als ik gewoon vriendelijk tegen iemand vecht dan heb ik na de partij pijn aan mijn vingers. Ik heb geen idee wat ik fout doe, waarschijnlijk sla ik verkeerd en als ik een hoek geef dan raak ik diegene met mijn duim die nu ook opgezwollen is :/

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Sport
3.7K
TurfGraver
7 jaar geleden
Een goede vuost maken en met de knokkels slaan.
Ritsuka
7 jaar geleden
Ga op boksen of een goede vechtsport, daar leer je o.a. dit
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Hoe leer je dat dan? Kan ik dit ook op YouTube vinden?
TurfGraver
7 jaar geleden
Doet je google het niet?
Zoek eens op:
how to make a fist
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Belangrijk is ook je vingers niet samenknijpen in je vuist of je duim tussen je vingers houden. Je buigt je vingers en legt je duim daar bovenop. Vingers ontspannen houden, slaande beweging vanuit je schouders maken (eventueel je lichaam mee indraaien om extra kracht te kunnen geven) en slaan met de onderste kootjes van je hand. Beste neem je een paar bokslessen, zoals je je hand hebt in de bokshandschoen, zo houdt je hem ook zonder handschoen.

Het beste antwoord

Bij een vuistslag moet je raakpunt de knokkels van je wijs en middelvinger zijn. Je moet er op letten dat de bovenkant van je hand in een lijn loopt met je pols. Als je je pols gebogen houdt, heb je kans dat je vuist dubbel slaat, naar boven of onder, op het moment dat je raakt.

Bij bepaalde vechtsporten leer je om je gebogen middelvinger uit te steken uit de vuist. Het tweede vingerkootje van deze middelvinger wordt dan het raakpunt. Dit vergt een bepaalde techniek die wel geoefend moet worden wil je geen blessures krijgen.

Verder zijn ellebogstoken heel effectief. Ook dit vergt oefening wil je dit goed kunnen uitvoeren.
AlphaLimaSierra