Wij hebben een pony club een stichtingVoor het beterleven van de pony's gaan wij een paddock aan leggen zijn hier subsidies voor?

Wij willen graag Hulp bij het verkrijgen van subsidie?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Sport
Erna55
7 jaar geleden
Kun je je verhaal toelichten ? " We hebben een ponyclub "
- Je hebt met wat vrienden een clubje opgericht ? Je bezit een manege ? " een stichting voor beter leven van de pony's "
- is er via de notaris een officiele stichting opgericht met bestuur etc ? " .....gaan we een paddock aanleggen.
- ben je eigenaar van de manege en tegelijk bestuurlid van de stichting ?
- waar wil je de paddock aanleggen ? Het is me niet duidelijk of je zelf een manege bezit of dat je een ponyliefhebber bent.

Antwoorden (1)

Er zijn geen speciale potjes waarop staat: dit is subsidie voor het aanleggen van paddocks. Gemeentes hebben wel een subsidiepotje dat voor verschillende eenmalige doeleinden gebruikt kan worden. Die zijn op het eind van het jaar meestal leeg.

Veel gemeentes verstrekken incidenteel, dus eenmalige, subsidies voor bepaalde verrichtingen of werkzaamheden. Dat kan uitbreiding of verbetering van een sportaccommodatie zijn. Dit soort subsidies kan men het hele jaar door aanvragen, zolang het budget van de gemeente het toelaat.

Je moet allereerst nagaan of er een vergunning nodig is voor het aanleggen van de paddock.
Als je een subsidie aanvraagt, zul je een beschrijving moeten maken van het doel en ook waarom deze paddock noodzakelijk is.
Ook moet je een bouwplan beschrijven en een berekening maken van de kosten die ermee gemoeid zullen zijn. Dat moet je een betrouwbare aannemer laten doen, en als jullie het zelf willen aanleggen, bewijzen overleggen van daadwerkelijke kosten van de materialen. Een begroting opmaken van de kosten die het project de komende jaren met zich meebrengt. Onderhoud bv.
Voor toekenning van een eenmalige subsidie is over het algemeen de voorwaarde dat hetgeen waar het voor gebruikt wordt bijdraagt bestemt is voor een algemene voorziening die voor iedereen toegankelijk is.

Samengevat:
een beschrijving van de activiteit waarvoor je subsidie aanvraagt;
een beschrijving van het doel en het resultaat dat je wilt bereiken;
een begroting van de uitgaven voor de activiteit waarvoor je subsidie aanvraagt.

Deze gegevens dient u bij de gemeente in, deze beoordeelt de aanvraag en je hoort binnen acht weken of het wel of niet wordt toegewezen.

Toegevoegd na 4 minuten:
Typefouten:
hetgeen waar het voor gebruikt wordt, bijdraagt en bestemd is voor een algemene voorziening enz enz.

je hoort binnen acht weken of de subsidie wel of niet wordt toegewezen. Althans, zo hoort het te gaan.