Hoe duur is een bowlingbaan?

Ik wil thuis graag een zo goedkoop mogelijke bowling baan. Ik wil: 1 baan, kegels, 3 bowlingballen, ballreturner, en de machines die zorgen dat er kegels zijn. Ik hoef geen bowlingsschoenen (ik gebruik gewoon naormale schoenen voor alleen de baan.). Ik wil het liefst ook montage. Hoe duur is dit? Het liefst zo goedkoop mogelijk.

Toegevoegd na 23 minuten:
Graag een zo klein mogelijke uitvoering.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Sport
39.4K
Utrecht
7 jaar geleden
Ik denk dat de schoenen de bank niet laten ploffen.
Heb je zo'n groot huis dat je er een bowlingbaan in kwijt kan? Of ga je een 20 meter aanbouwen? (dan gaat daar de kosten in zitten).
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik wil een groter huis kopen. Ik wil eigenlijk gewoon de prijs van mijn wensen weten exclusief kosten van nieuw huis / bijbouw.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Een bowlingbaan bouw je gewoonlijk niet thuis, dus de kosten krijg je niet lager dan dat de gemiddelde ondernemer betaalt.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik dacht dat ik cool was met mijn poolbiljart thuis :) Succes met je bowlingbaan en als je in de lengte 24 meter beschikbaar hebt in Nederland dan woon je sowieso al best mooi :)

Antwoorden (2)

- Voor recreatieve banen liggen deze tussen € 20.000,- en € 25.000,- exclusief btw per baan
- Active Mini Bowling is verkrijgbaar vanaf € 14.500,- exclusief btw per baan
fremar
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Zijn er geen goedkopere? Ik heb namelijk al heel erg veel bowlingbanen sites gezien die bowlingbanen verkopen. Ik vraag het op GV omdat ik het goedkoper wil :)
jc54
7 jaar geleden
Wat had je zelf in gedachten?????
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
+ Juist gewoon de prijs die iedere ondernemer betaalt, je kunt verschillende offertes opvragen, met de hoop dat je goedkoper uitkomt. Een tweedehands bowlingbaan is waarschijnlijk niet, of moeilijk te vinden en dan zal je het inbouwen zelf moeten doen.
Bowlen is, net als bijvoorbeeld motorcross of radarvissen, nadrukkelijk geen sport voor "in huis", althans niet op de manier waarop jij dat voor je ziet. Je praat dan over een gigantische "installatie" die niet alleen lengte en breedte maar ook hoogte nodig heeft, en aan die eisen voldoet eigenlijk vrijwel geen enkel normaal huis, nog los van de onderhouds- en reparatiekosten.

Het probleem zit hem ook niet in die ruim 20 meter houten vloer (met zijgoten) ; dat is voor een doe het zelver met een berg hout en laminaat nog wel op te hoesten, maar in de hele installatie die je er omheen wilt hebben.

Wil je toch thuis kunnen bowlen , dan is het wellicht te overwegen dat wat minder high-tech te doen, en een constructie te (laten) bouwen waarbij je zelf je kegels rechtop zet en je eigen bal ophaalt. Zoals we vroeger "kegelden" op straat eigenlijk ; met twee personen nauwelijks meer werk, als beide aan één kant van de baan staan. Misschien kun je hier ook leuke ideen opdoen : https://mancave.conrad.nl/bowlingbaan-in-je-mancave/
Ook zou je kunnen overwegen een deal te sluiten met de plaatselijke bowlingclub of je tegen een gereduceerd tarief onbeperkt gebruik kunt maken van hun banen.

Maar zelf een baan bouwen, dan moet je inderdaad al snel rekenen op een kleine 20.000 euro, en dat is éxclusief de "huisvesting" en "onderhoud" (en stroomkosten) van de baan.

In Amerika - waar niet - zie je inderdaad wel meer dat particulieren een bowlingbaan in huis hebben, maar daar praat je over totaal andere arbeidskosten, materiaal- energie- en grondprijzen, en is het nog altijd niet weggelegd voor "Joe Sixpack".

En dan is er nog deze optie 'Bowling cafe"; iets kleinschaliger bowlingbanen voor in (relatief) kleine ruimtes. http://www.starplay.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=133&Itemid=118 / http://www.starplay.nl/images/stories/folders/bowling_cafe-nl.pdf
Helaas vermeldt de website geen prijzen, maar je kunt natuurlijk altijd een offerte aanvragen. Maar reken ook hiervoor maar in de orde van grootte van enkele tienduizenden euro's.