Hoe kunnen sprinters het beste het bovenlichaam trainen?

Hallo,

De afgelopen maanden heb ik o.a. met het volgende schema mijn bovenlichaam getraind: http://fitnessjunk.nl/fitnessschema/thuis-trainen/dumbbells-only/
Nu doe ik al een tijdje aan sprinten en ik vroeg me af of ik hiermee de juiste dingen (/spieren) train om een betere sprinter te worden. Ben ik zo goed bezig of moet ik het anders aanpakken? Het liefst train ik vooral de dingen die bijdrage aan het sprinten, en laat ik de overige dingen wat meer liggen.

Gr. Ludo

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Sport

Antwoorden (1)

http://www.runnersweb.nl/Nieuws/Nieuwsbericht/Een-sterk-bovenlichaam.htm
Volgens deze site zijn zwemmen, klimmen, kickboksen, pilates en sporten met een racket de ideale manieren om als hardloper/sprinter je bovenlichaam te trainen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Met deze sporten neem je gelijk je conditie en onderlichaam ook mee, dus het is effectiever dan alleen isolatie oefeningen met dumbbells. Door deze sporten te doen werken alle spieren in je lijf samen.
Ritsuka
8 jaar geleden
Ritsuka
8 jaar geleden
Maar een topsporter besteed ook zijn/haar volledige dag aan de sport, dat kun je niet vergelijken met jezelf.
Maar met zwemmen train je echt wel spiermassa hoor.