in welk vechtsport heb je "verzorgers" die mee in "de ring" staan?

Ik doe mee met een toneelstuk waarbij een man en een vrouw letterlijk "vechten" in "de ring" om zo een ruzie te beslechten.
Omdat men iedereen die meedoet een rol wilde geven, heeft men twee "verzorgers" als personage voorzien. Ik ben er één van. Nu heb ik al op youtube gezocht naar "verzorgers" bij boxen, worstelen etc. maar ik zie nergens een verzorger mee in "de ring" staan.
Het punt is dat ik graag zou weten welk kostuum ik best draag (en de andere verzorger ook).
volgens de anderen een verpleegsterpak, maar ik kan me niet voorstellen dat iemand dat zou dragen in een vechtwedstrijd.
bestaat er een sport waarbij verzorgers duidelijk in beeld komen tijdens het gevecht of tussen twee gevechtsrondes?

9 jaar geleden
in: Sport

Het beste antwoord

Boksen: http://fast.mediamatic.nl/f/tqgr/image/890/67923-554-500.jpg
Thaiboksen: http://www.karateschoolalken.nl/www/wp-content/uploads/Gala-sportlife-Roermond.jpg-1.jpg (verzorger ziet er qua kleding hetzelfde uit de als de trainer, maar heeft als extra een witte handdoek over z'n schouder hangen.
Amadea
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bij Muaithai http://www.muaythai.nl/regels-professionals_m98.aspx
Muay Thai is van oorsprong een nationale vorm van martial arts waarin wordt gevochten met blote handen. Het is een traditie om verschillende Muay Thai wedstrijden te organiseren tijdens festivals. Vandaag de dag is het een wereldwijd bekende sport die door duizenden mensen wordt beoefend. In Thailand is het een razend populaire sport en in alle provincies staat een groot stadion waar wedstrijden worden gehouden. Een Muay Thai wedstrijd wordt gehouden in een bijna vierkante ring die niet meer dan 120 cm boven de grond staat. Elke kant van de ring moet tussen de 5.70 en 8.20 meter zijn. De ring moet worden afgesloten met 4 touwen die tussen de 4.90 en 7.30 meter lang mogen zijn aan iedere zijde van de ring. De touwen moeten worden ondersteund door 4 hoekpalen en de diameter mag maximaal 2 cm zijn. De touwen moeten omwikkeld zijn met leer of zacht linnen om de vechters te beschermen. Buiten de ring moet de grond voorzien zijn van zachte matten. In een straal van 1 meter buiten de ring mag niemand komen behalve de verzorgers, juryleden en dokter. En @liveisgreat vergeet vooral niet de emmer [voor de bokser om in te spugen] en een fles water [voor de bokser om een slokje te kunnen nemen in de pauzes/rust! @Amadea heeft de witte handdoek al gemeld die nodig is "om de handdoek in de ring te gooien" bij opgave! http://www.muaythai.nl/regels-professionals_m98.aspx