Last van zijkant enkel (onderbeen), wat is dit?

Mogelijk heb ik me ergens verstapt, of overbelast volgens de dokter. Heb een tijdje rustig aan gedaan, opbouwend weer een beetje gaan bewegen, maar het blijft maar terug komen.

Als ik op een been sta doet het geen pijn, maar als ik ren/loop wel, en in knijp voel ik het heel goed.

Zie foto.

Picture for question
9 jaar geleden
in: Sport
2.9K

Het beste antwoord

Ik dacht eerst aan een gescheurde enkelband, maar toch denk ik wel een pees die overbelast is inderdaad, zoals de dokter zei. Maar ik heb EHBO. De dokter kan er naar kijken, ik niet. Maar vanuit mijn ervaring zeg ik, rustig aan er mee, ga niet springende sporten doen, maar wandel, fiets en zwem. gaat het pijn doen: stop. Ga tot je grens en niet erover. Als het twee weken, nadat het begonnen is steeds terug blijft komen, vraag dan toch bij je huisarts naar een specialist. mogelijk is er meer aan de hand.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je heb een spier in je been overbelast, hierdoor zul je het niet snel voelen als je er op staat. Wel als je de spier gebruikt, denk aan lopen, rennen en inderdaad er ook in knijpen.

Je kan dit verhelpen door je spier te laten ontspannen, laat hem rusten of leg er iets warms tegenaan.

Ik hoop dat dit helpt en veel succes met je been!