Hoe kan ik mezelf motiveren?

Ik heb wanneer ik ga krachttraining ga doen, dat wanneer ik het maar een beetje begin te voelen, ik denk ik niet meer kan en ik stop. Hoe kan ik mezelf motiveren om toch nog een paar te doen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Sport

Het beste antwoord

hai, ik ben ook een vrouw en doe ook krachttraining. Na de krachttraining doe ik altijd wat conditietraining (45 mins loopband oid)

Om mijzelf te motiveren, tel ik niet meer. Ik heb een MP3 met piepjes.. klinkt misschien gek. Elke keer bij een piep, doe ik gewoon de handeling. Ik tel dus niet meer en op een gegeven moment hoor ik gewoon 'einde oefening'. Doordat je het einde niet in zicht hebt, denk je minder snel dat je te moe bent om door te gaan.

Als ik echt niet meer kan, dan is bedenken *waarom* ik precies krachttraining doe een goede oplossing voor mij. Ik wil gewoon een strakker lijf en dan bedenk ik me gewoon dat die paar extra mij een stuk sneller naar mijn doel helpen en dan doe ik ze maar. Want die paar minuten van mijn leven dat ik denk dat ik ter plekke dood neer ga vallen wegen voor mij minder dan dat strakke lijf waar ik naar werk.

Toegevoegd na 1 minuut:
oh, wat ik duidelijk wil maken nog: die paar minuten tijdens zo'n training, want ik weet diep van binnen dat ik echt niet dood neer ga vallen. Als het levensbedreigende situaties zijn denk ik er uiteraard anders over!!! :D
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Zorgen dat je met iemand traint die jou opjut, en er een soort competitie van maakt!
Ook kun je dingen in je gedachte halen waar je je kwaad over maakt, dan wordt je meestal net iets sterker!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik met tennissen niet meer kon, zei ik altijd tegen mezelf ""kom op, een blikje opentrekken"", en dat hielp dan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Whooeaaa. Echt krachtkreten passen niet bij jouw. Dat is veel te mannelijk.

Misschien is het wel vrouw eigen. Krachttraining -> kracht -> mannelijk -> wil ik niet.

Zeg maar tegen jezelf: ik wil, ik wil.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hou op een papiertje bij,hoeveel kilo je bij een oefening tilt en hoe vaak.Pak een gewicht waarbij je in ieder geval 12 keer haalt.De volgende keer probeer je het aantal keren tillen op te schroeven en zorg je in ieder geval dat je het aantal keer van de vorige keer haalt en liefst iets meer.
Wanneer het je lukt om 20 keer te tillen,kan je een stapje zwaarder pakken en doe je weer hetzelfde totdat 20 keer lukt,enz.enz.
Je zal merken dat je steeds meer aankan en dit motiveert,mij tenminste wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou lichter beginnen zodat je ook lichter kan eindigen.
Zodoende geef je jou spieren de kans om te wennen.
Moeilijk verhaal over melkzuur laten we weg.
Maak van te voren een haalbaar schema en straf jezelf als je het dan niet haalt. M.a.w. maak van te voren een plan een schema, iets wat haalbaar is en maak de stappen in je vooruitgang niet te groot anders ga je in de spagaat.
En oo ja concentreer je op de uitvoering en niet op het gewicht. Kan me nog herinneren dat er eentje was die tegen Arnold Z zei, "maar Arnold ik pak 10kg meer met bicep" waarop Arnold zei "kan wel zijn maar ik heb de armen". Luister naar je eigen lichaam en niet naar anderen, Succes :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb als therapie krachttraining gehad en als ik er doorheen zat zei de behandelaar meestal dat ik aan iets moest gaan denken dat mij vreselijk kwaad maakt.
In mijn geval was dat niet zo moeilijk en ik merkte dat ik meer kracht en doorzettingsvermogen had dan ik ooit voor mogelijk had gehouden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wanneer je iets ECHT wilt, kun je je hier ook voor motiveren. is dit iets wat je ECHT wilt?
ja -> kun je je voor andere dingen ook slecht motiveren?
denk aan het resultaat wat je wilt hebben en wat moet je daarvoor doen? -> krachtraining, dan moet je dat doen! anders is je doel niet haalbaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ooit gedacht aan muziek?
Als ik bijna op ben zet ik echt een lekker nummer op waardoor ik helemaal opleef en me helemaal relaxed voel en dan knal ik zo door.

En je vergeet je omgeving lekker :)