Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is leuk om te doen in Giethoorn?

Ik wilde morgen met m'n vriendje een dagje naar Giethoorn, ik hoorde dat het daar heel leuk is. Maar wat is nou echt een aanrader?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Sport

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Vul een picknickmand, rij naar Giethoorn en huur een Fluisterbootje.
Er zijn een aantal verhuurders in Giethoorn, waaronder:
http://www.broer-giethoorn.nl/index.php?menu_id=28
http://www.zwaantje.nl/fluisterboten.html

Zo'n fluisterbootje vaart heel makkelijk, je geeft gas via een hendel die aan het roer vastzit. Je krijgt een plattegrond van de omgeving mee en je kunt gewoon lekker rustig rondvaren door de prachtige natuur.
Mooie plek gevonden, meer aan en ga lekker lunchen en genieten van de omgeving.

Na het terugbrengen van het bootje zijn er vele gelegenheden waar je leuk, lekker en/of snel kunt eten.

Enjoy!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja, hebben mijn man en ik een tijd geleden ook gedaan: heerlijk. Giethoorn is prachtig.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
+ Heel leuk idee, Giethoorn is zo sfeervol!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
leuk, goed plan!

Andere antwoorden (5)

P& P Oftewel Punteren en Pannenkoeken eten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Op een terras aan het water gaan zitten, en toeristen kijken. Daar stikt het namelijk van in Giethoorn.
Uren kijkplezier.

Een fluisterbootje huren is ook leuk, je moet alleen wel een beetje je best doen om langs alle andere fluitsterbootjes met fotograferende Japanners heen nog iets van het uitzicht te zien.

Het is DE plek om op de foto van 'n ander te komen!
Fijne dag!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Hangt een beetje van je leeftijd en je persoonlijkheid af, fluisterbootjes worden er inderdaad massaal verhuurt. Hele gezinnen komen in die bootjes voorbij gesukkeld. Eén iemand heeft dan wat te doen, namelijk sturen. De rest zit er maar een beetje voor aap bij.

Als je 19 bent, zou ik niet in zo'n suf pruttelend ding willen zitten.
Huur een kano! Dat geeft veel meer lol en je hebt beiden wat te doen, namelijk lekker peddelen. Voor Giethoorn heb je wel mooi weer nodig, in elk geval geen regen, dus deze is ook wel handig: http://www.knmi.nl/waarschuwingen_en_verwachtingen

Als je trouwens samen of met anderen gaat, kun je ook ter plekke nog bedenken wat je gaat doen. Dan heb je nu tenminste nog uitzicht op íéts dat je gaat doen. Als ik 19 was en nu al wist dat je morgen in zo'n fluisterboot moet stilzitten, ik zou me spontaan 60 voelen!
Ga erheen en beslis ter plekke samen waar jullie voor kiezen. Bedenk wel dat stilzitten op het water momenteel nog heel koud is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De grachten, de ontelbare karakteristieke boogbruggetjes en rietgedekte boerderijen geven Giethoorn een schilderachtig uiterlijk vandaar de bijnaam het Hollandse Venetië.

Giethoorn ontdekken? Ga mee met een rondvaarttocht of ga zelf op pad met een fluisterboot, zoek de rust met een kano, wandel en fiets over de bruggen of toer door het Natuurgebied De Wieden.

Restaurant, Rondvaart-, Botenverhuurbedrijf en Vakantiewoningenverhuur 't Zwaantje Giethoorn laat u op deze site de verschillende mogelijkheden zien voor uw verblijf in ons schilderachtige dorp.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing