hoe maak je een bal zichtbaar in het donker?

Deze week gaan we met een groep kinderen flessenvoetbal spelen. Omdat het 's avonds nogal vroeg donker is leek het ons leuk er een lichtgevend effect in te verwerken. Mijn eerste ingeving was glow-in-the-dark verf, maar dat werkt volgens de leverancier al niet als de maan schijnt, dus die optie valt af. Hoe krijg ik een bal toch lichtgevend of reflecterend? Er wordt (natuurlijk) tegen geschopt, dus de grootste uitdaging is dat het het hele spel heel moet blijven. De flessen zijn minder moeilijk denk ik. Iemand tips? Het liefst zo goedkoop mogelijk...

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Sport
1.1K
Ritsuka
9 jaar geleden
voor de flessen: koop glowsticks en breek deze zodat ze licht gaan geven. Stop dit in een fles en doe de dop er weer op :)
je kunt ze eventueel ook kapot knippen en dat leeggieten in de fles en dan goed schudden en dop er weer op, maar dat moet je wel buiten doen met handschoenen aan
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
met flessenvoetbal schop je met de bal de fles om zodat het water eruit stroomt. De verliezer is degene van wie de fles als eerste leeg is. De glowsticks niet kappt knippen dus want deze vloeistof is gevaarlijk.
Ritsuka
9 jaar geleden
nee, dan werkt dat niet. dan gewoon losse glowsticks er in doen of gewoon er tegenaan tapen aan de buitenkant.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
dank voor jullie reacties. De sticks voor in de flessen zijn gekocht. Nu nog iets bedenken voor de bal...... Kan geen reflecterende tape oid vinden. Jammer....
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je kan best glow in the dark verf gebruiken, alleen zal je de bal elke 5 minuten "op moeten laden" onder een sterke lamp binnenshuis. Of 2 ballen nemen en deze wisselen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor je reactie, ik heb gekeken naar glow-in-the-dark verf, maar de aanbieders ervan schrijven zelf al dat dat alleen werkt in een 100% donkere ruimte, dus niet buiten. Als de maan schijnt doet de verf het al niet, zeggen ze.....
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
O, ik had begrepen dat de aanbieder bedoelde dat de maan niet genoeg licht gaf om hem op te laden, maar ze bedoelen dat de maan te veel licht geeft.

Het beste antwoord

Glowsticks er op plakken, werkt ook bij frisbies. Ze vallen er regelmatig af, maar gelukkig kosten ze niet zo veel dus kan je ze gewoon vervangen als ze er af vallen.