hoe kan je het beste de coopertest doen met astma?

Hii!
Ik vraag me af hoe ik de coopertest het best kan doen. Elke gymles hebben we een halve coopertest; dus 6 minuten en om de 2 minuten 1 minuut pauze.. maar omdat ik astma heb raak ik snel buiten adem.
De coopertest is 12 minuten non-stop hardlopen, dus we mogen niet gaan lopen of staan..
Heeft iemand tips hoe iemand die astma heeft 12minuten non-stop kan hardlopen?
Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Sport

Het beste antwoord

Trainen, Trainen, Trainen. Ik heb zelf ook astma en had er veel last van bij het sporten. Door echter veel te blijven trainen heb ik er nu bijna geen last meer van. Als je een goede conditie heb merk je veel minder van je astma. Probeer eerst eens 2min hard te lopen met 1min rust en bouw dit dan langzaam op. Uiteindelijk zul merken dat je het steeds langer vol kan houden.