Moet ik de calorieën die ik sport bij mijn BMR optellen?

Dus stel:

Mijn BMR is 1440 Kcal
Ik loop een rondje á 400 Kcal

Moet ik dan deze 400 Kcal bij de 1440 Kcal =1840 optellen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Sport

Het beste antwoord

Ja, want je BMR is de kcal die je op een dag verbruikt als je in rust bent, als je in een coma zou liggen verbruik je dit.
Alles wat je op een dag doet moet je hierbij optellen. Dit geeft je TDEE (total daily energy expenditure)

Toegevoegd na 1 minuut:
En je moet je bedenken dat je naast je hardlopen ook gewoon wandelt, fiets, traploopt etc de hele dag. Daarmee verbrand je natuurlijk ook energie.
Dus je echte verbruik ligt nog iets hoger dan die 1840, tussen de 2000-2300 waarschijnlijk.
Ritsuka