Wat is de minimum Kcal, eiwit en vetwaardes die een beginnende krachttrainer per (trainings)dag op moet eten?

Sinds een jaartje ben ik terecht gekomen in het fitnessen en dan voornamelijk krachttraining. Na een jaartje heb ik vooral allerlei verschillende oefeningen geleerd. Nu ben ik op het punt dat ik alle oefening goed uitvoer, maar moeilijk spiermassa creëer. De volgende stap die ik wil maken is mijn voeding aanpassen en de krachttraining een stap hoger te leggen.

Nu is mijn vraag dus ook voor een welke Kcal, eiwit en vetwaarde ik gemiddeld per (trainings)dag op moet hebben?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Dat is van verschillende factoren afhankelijk, o.a. leeftijd, geslacht, lengte en gewicht. Het beste kun je kijken op deze site wat je ongeveer nodig hebt: http://www.health-calc.com/diet/energy-expenditure-advanced Vul je slaap en activiteiten in om te zien wat je verbruik is op een dag, dat is het 2e getal (TDEE) Je wilt graag bijkomen in massa, dan moet je MEER eten dan je TDEE. Probeer eerst eens een paar weken op je berekende TDEE te eten, om te kijken of dit inderdaad klopt en dit goed berekend is. Als dit klopt, kun je het langzaam gaan verhogen. Vooral voldoende eiwitten is belangrijk, minstens 100 gram op een dag is aan te raden, tot aan iets van 2x je lichaamsgewicht in gram eiwit. En onthoud wel dat echt massa opbouwen lang duurt. Toegevoegd na 1 minuut: Hoeveel kcal je nodig hebt kun je dus bepalen met die TDEE calculator, en dan zelf uittesten of het klopt. Eiwitten minstens 100 gram, tot iets van 2x je lichaamsgewicht in kg eiwit Vet maakt niet zo veel uit, heb je wel nodig natuurlijk, maar is naar keuze. Hoeveel koolhydraten en vetten je eet valt vaak vanzelf op zijn plek. Zelf let ik ook alleen op totale kcal en eiwitten.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100