Waarom wordt er niet bij elke internationale sport (team of individueel) het volkslied gezongen van het deelnemende land?

Bij voetbal wordt dit standaard gedaan. Maar bij turnen zie je de dame of heer nooit het volkslied zingen, terwijl hij/zij wel uitkomt van zijn/haar land.
Wordt het zingen ervan ergens vastgelegd, dat het gedaan móét worden bij bepaalde sporten?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Sport

Antwoorden (1)

Bij bijvoorbeeld voetbal spelen twee teams tegen elkaar. Dan duurt het zingen van de volksliederen ongeveer 2 minuten ( er wordt zowieso nooit een volledig volksliend gezongen want dat duur te lang).

Bij turnen doe misschien wel 15 of twintig landen mee. Dan ben je voor de wedstrijd al gauw een kleinne 20 of 25 minutenmt de volksliederen bezig. Daar zit niemand op te wachten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Goed antwoord + Kleine toevoeging nog: volkslied bij voetbal duurt max. 1,5 minuut.