Kan je op de een of andere manier aan dieren komen om te doneren aan een kinderboerderij?

Bij de kinderboerderij waar mijn neefje altijd komt is vannacht een vos geweest. Alle eendjes zijn dood. Twee konijnen de haan en een heleboel kipjes. Mijn neefje is zowat ontroostbaar. Ik wil graag iets doen om te helpen.

9 jaar geleden
in: Sport
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een mooi initiatief! Ge-plus-1'd. Helaas (dit woord gebruik ik niet vaak) heb ik geen antwoord op je vraag. Ik wens je succes met een zoektocht naar dieren voor de kinderboerderij.
Rieneke1
9 jaar geleden
Voor eendjes en kippen en konijnen schiet het niet op als je een enkel dier geeft, dan is een groepje handiger, de beestjes moeten op elkaar ingespeeld zijn.
Denk dat geld meer op prijs gesteld wordt, en dan zou ik dat doneren onder voorwaarde dat het aan betere hokken/afzetting besteed wordt.
Die vos gaat terugkomen.
anneliez
9 jaar geleden
Ik denk dat je het beste het geld kan geven zodat ze zelf kunnen kiezen. Of bij boeren in de omgeving vragen.
Verder zou je ook een actie kunnen beginnen om geld in te zamelen (statiegeld flessen inzamelen misschien, wie weet zijn er mensen die je willen helpen.
bamibal
9 jaar geleden
Ik zou het in ieder geval eerst overleggen. Stel dat iedereen zomaar met dieren komt aanzetten...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Misschien kun je een oproepje plaatsen in een lokale ruil- of weggeefgroep op Facebook? Of een artikeltje in de lokale krantjes? Wel even in overleg met de kinderboerderij doen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik ben het wel met Rieneke eens. Die vos heeft een mooi restaurant ontdekt dus die komt gegarandeerd nog een keer dineren. Beter is de afscheidingen en hokken aan te pakken zodat de vos de volgende keer niet bij de dieren kan. Zolang dat niet gebeurt is hebben nieuwe dieren niet veel nut.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik werk op een kinderboerderij als vrijwilliger. Ik weet dat vreemde dieren niet welkom zijn. Er komen wel vaker mensen met de vraag of ze dieren kunnen geven aan ons. Nou is uw situatie anders (wij hebben nog nooit een vos of zo op bezoek gehad), maar ik denk dat het handiger is om te vragen aan de beheerder of baas. Die weet precies wat ze willen hebben en hoeveel.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
En ALS je wel dieren zou mogen doneren, waarom niet naar het asiel waar meer dieren zitten dan honden en katten en paarden/ponies?
In ieder geval eerst overleg ja en misschien is die oproep om een leuk bedrag in te zamelen wel effectief, goed idee!

Het beste antwoord

Ik heb gene officiele bronnen, maar je vraag staat er al zo lang onbeantwoord op dat je hier misschien toch wat aan hebt. Mijn tante werkt op een kinderboerderij en die heeft wel eens verteld dat ze geen dieren aan mogen nemen van particulieren, omdat het teveel kost om die dieren allemaal goed te laten onderzoeken op (besmettelijke) ziektes en andere kwaaltjes. Een kinderboerderij heeft meestal een samenwerkingsverband met de gemeente en (vaak via de gemeente) met een aantal boerenbedrijven. Hier komen de dieren vandaan.

Als je wilt helpen kun je dus beter 'gewoon' geld geven. Dan kan de kinderboerderij via hun eigen vertrouwde netwerk op de beste manier voor nieuwe dieren zorgen. Je zou ook kunnen denken aan helpen met het beveiligen van de kinderboerderij tegen vossen ed door bijv. ergens goedkoop een goed en mooi hekwerk op de kop te tikken en dit in overleg et de kinderboerderij te plaatsen.

Het makkelijkste is natuurlijk de kinderboerderij gewoon even bellen en vragen waar je ze mee kan helpen.